۱۲۰مبلغ به‌مناسبت ایام فاطمیه به کرمانشاه اعزام شدند
کد خبر: 3948429
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳

۱۲۰مبلغ به‌مناسبت ایام فاطمیه به کرمانشاه اعزام شدند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: به‌مناسبت ایام فاطمیه بیش از ۱۲۰ مبلغ بومی و اعزامی به استان کرمانشاه اعزام شدند.

حجت‌الاسلام محمد صالحی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، از اعزام بیش از ۱۲۰ مبلغ بومی و اعزامی به استان کرمانشاه به‌مناسبت ایام فاطمیه خبر داد و با اشاره به اینکه تبلیغ باید نوین و به روز باشد و محتوای نوین در اختیار مبلغ قرار گیرد، اظهار کرد: به‌مناسبت ایام فاطمیه، امسال ۲۰ مبلغ اعزامی و ۱۰۰ مبلغ بومی و مستقر در مناطق محروم استان کرمانشاه و بقاع متبرکه به شیوه مجازی و حضوری با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به بیان احکام و معارف اسلامی پرداختند.

وی با بیان اینکه اولویت اعزام مبلغان به بقاع متبرکه در مناطق محروم استان بود، افزود: استان کرمانشاه یکی از استان‌های سرآمد در زمینه فعالیت تبلیغی روحانیون است و در سال‌جاری به‌علت شرایط ناشی از کرونا فعالیت‌ها به شیوه مجازی انجام گرفت.

مدیرکل اوقاف کرمانشاه با اشاره به برنامه‌های اجرایی این ایام، گفت: مبلغان به تبیین معارف فاطمی، پاسخگویی به شبهات اعتقادی و مشاوره خانواده و جوانان پرداختند.

حجت‌الاسلام صالحی به برگزاری سوگواره یاس نبوی اشاره کرد و افزود: ۱۲ مرکز افق بقاع متبرکه با هدف شرکت در فعالیت‌هایی، چون جزءخوانی قرآن کریم، تفسیر، سخنرانی، ادعیه و بیان احکام در فضای مجازی فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: فعالیت‌های مراکز افق بقاع متبرکه در فضای مجازی با توجه به شیوع کرونا و بسته شدن مقطعی بقاع متبرکه و تعطیلی برنامه نماز جماعت و سخنرانی مبلغان بومی و اعزامی از ۱۰ ماه رمضان در پیام‌رسان‌های ایتا، بله و واتساپ فعالیت خود را آغاز کرده‌اند همچنین در ایام فاطمیه با بهبود وضعیت استان شاهد فعالیت حضوری مبلغان در برخی مراکز با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بودیم.

مدیرکل اوقاف کرمانشاه در پایان اظهار کرد: نقشه پراکنش کرونایی استان برای اعزام مبلغان لحاظ شده بود و با توجه به این الزامات در مناطق هشدار، مبلغان در فضای مجازی به فعالیت‌های تبلیغی پرداختند.

انتهای پیام
captcha