دهه فجر فرصت مناسبی برای جهاد تبیینی است
کد خبر: 3950702
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳

دهه فجر فرصت مناسبی برای جهاد تبیینی است

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه دهه فجر بهترین فرصت برای جهاد تبیینی و ترویج اندیشه‌های انقلابی است گفت: باید اصل انقلاب را به مردم جامعه شناساند.

ارسالی شنبه/ دهه فجر فرصت جهاد تبیینی است

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام عباس امینی، امام جمعه شاهرود، صبح امروز، 11 بهمن در نشست شورای فرهنگ عمومی شاهرود ایام دهه فجر را بهترین فرصت برای جهاد تبیینی و ترویج اندیشه‌های انقلابی دانست و گفت: در کنار آرایه‌های محیطی و کارهای تبلیغی باید اصل انقلاب را به مردم جامعه شناساند که در این راستا دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش نقش مهمی دارند و این یک وظیفه ملی است.

امام جمعه شاهرود ادامه داد: قدردانی از امام خمینی(ره)، شهدا و زحمات مردم، یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید در دهه فجر به آن تأکید داشت که در این راستا علی‌رغم کرونا با تجربه از محرم می‌توان دهه فجر را به خوبی برگزار کرد.

امینی با بیان اینکه در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کرونا باید دهه فجر را نیز گرامی داشت، متذکر شد: تابع مقرراتی هستیم که ستاد کرونا وضع می‌کند و حتی اگر مراسم دهه فجر تعطیل هم شد، باز هم می‌توان برنامه‌های صوتی را تا جایی که مزاحم مردم نشود، اجرا کرد.

امام جمعه شاهرود بر برگزاری برنامه‌های نو و بدیع در دهه فجر تأکید کرد و افزود: کنگره آیت‌الله‌العظمی شاهرودی از دیگر اقدامات و برنامه‌هایی است که در آینده به میزبانی شاهرود برگزار می‌شود و کارهای خوبی نیز انجام شده است.

ابوطالب جلالی، سرپرست فرمانداری شاهرود نیز به تدوین برنامه‌های ویژه دهه فجر در سطح دستگاه‌های اجرایی شهرستان اشاره کرد و افزود: یکی از مسائلی که باید در دهه فجر به یاد داشت، اثرگذاری برنامه‌ها است و لذا اطلاع‌رسانی خوبی برای برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی در سطح شهرستان صورت گرفته تا مراسم دهه فجر به یک برنامه اداری بدل نشود بلکه با علاقه و تأثیرگذاری خاص شاهد اجرای آنها باشیم.

وی با اشاره به کیفیت‌بخشی به برنامه‌های دهه فجر، یادآور شد: با توجه به محدودیت‌های کرونایی موجود در سطح جامعه تولید محتوا از لحاظ مختلف در بزرگداشت ایام‌الله دهه فجر یکی دیگر از مباحث مورد تأکید دستگاه‌های اجرایی در شهرستان است.

سرپرست فرمانداری شاهرود با اشاره به نشست خبری اقدامات صورت گرفته در شهرستان مانند احیای واحدهای تولیدی نیمه تعطیل یکی از برنامه‌های دهه فجر، است گفت: یکی از مهمترین مسائلی که در دهه فجر وجود دارد، امید افزایی بین مردم و اعلام اقدامات و کارهایی است که انجام شده، لذا این نشست با هدف اطلاع‌رسانی از اقدامات توسعه‌ای شهرستان برگزار می‌شود.

جلالی با تأکید بر اینکه به صورت متمرکز یکی از روزهای دهه فجر افتتاح، برنامه افتتاح پروژه‌های عمرانی و اقتصادی شهرستان شاهرود با حضور مسئولان استانی را خواهیم داشت، گفت: تکریم خانواده‌های شهدا به خصوص شهدای انقلاب به مثابه یک تعهد، در زمره برنامه‌های دیگر دهه فجر شهرستان شاهرود است.

وی ادامه داد: برگزاری مراسم مرتبط با ولادت حضرت زهرا(س) و روز مادر در شهرستان شاهرود یکی دیگر از اقداماتی است که در هفته آتی به اجرا در خواهد آمد، که بر این اساس به دنبال بررسی شرایط برگزاری متمرکز این برنامه در شهرستان با توجه به محدودیت‌های کرونایی هستیم.

محمد خوشقدم، فرمانده سپاه ناحیه شاهرود در این نشست با بیان اینکه بزرگترین معروفی که ما امروز از آن سراغ داریم، حفظ نظام است  گفت: ایام‌الله دهه فجر بهترین زمان برای برگزاری برنامه‌هایی است که داشته‌های نظام اسلامی را به مردم تبیین شود.

خوشقدم خواستار توجه بیشتر به گردشگری شهرستان شاهرود و امکانی مانند رضا آباد، آبشار ابرسج شد و افزود: بروز برخی ناهنجاری‌ها از سوی مسافران و گردشگرانی که عمدتاً بومی هم نیستند، سبب نگرانی‌هایی شده که باید رصد بیشتری بر مجموعه‌های گردشگری شود.

انتهای پیام
captcha