تمدید فراخوان جشنواره «فضای معنوی آیات قرآنی» در مازندران
کد خبر: 3954388
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰

تمدید فراخوان جشنواره «فضای معنوی آیات قرآنی» در مازندران

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی مازندران از تمدید فراخوان جشنواره «فضای معنوی آیات قرآنی» تا پایان اسفندماه سال جاری در استان خبر داد.

تمدید فراخوان جشنواره سیده‌زینب تقوی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی مازندران، در گفت‌وگو با ایکنا از تمدید فراخوان نخستین جشنواره نمایش‌نامه‌نویسی کوتاه دانشجویی با عنوان «فضای معنوی آیات قرآنی» در سطح دانشگاه‌های مازندران خبر داد و گفت: مهلت ارسال آثار که تا ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ اعلام شده بود تا پایان اسفند سال جاری تمدید شد و علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی افزود: این جشنواره به منظور احیای مفاهیم و موضوعات مـرتبط با فضای معنوی آیات قرآنی و در راستای بردن قرآن به لایه‌های زندگی مردم برگزار می‌شود.

تقوی تصریح کرد: جشنواره در قالب نمایش نامه کوتاه در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی، با موضوعات و مفاهیم قرآنی برگزار می‌شود و اهمیت دانش‌اندوزی و علم، تمثیل‌های قرآنی، داستان‌های قرآنی، تفکر و تعمق در طبیعت و اعجاز در قرآن از محور‌های این جشنواره است.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی مازندران با بیان اینکه نمایشنامه‌نویسی کوتاه «۱۵ تا ۴۵ دقیقه»، مونولوگ «بیشتر از ۱۵ دقیقه» دو بخشی است که علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند، تأکید کرد: هرگونه بازنویسی، برداشت و بازخوانی از نمایشنامه‌های دیگر نویسندگان، ممنوع بوده و متون نمایشی نباید در هیچ جشنواره‌ای مقامی کسب کرده باشند.

وی ادامه داد: برداشت و بازخوانی از هرگونه داستان رمان که قابلیت تطبیق با اولویت‌های موضوعی جشنواره را دارا باشد، بلامانع است و مسئولیت اصالت اثر بر عهده نویسنده است و چنانچه خلاف آن در هر مرحله‌ای مشخص شود از شرکت در مسابقه حذف خواهد شد.

تقوی اظهار کرد: افراد شرکت‌کننده باید متون نمایشی خود را در قالب فایل pdf به همراه اطلاعات شخصی «نام، نام خانوادگی، نشانی محل سکونت، شماره تماس، مدرک تحصیلی، رشته تحصیلی و کد ملی» به نشانی پست الکترونیک این کانون kadoazin@yahoo.com و یا به تلگرام ۰۹۱۹۲۱۲۱۱۲۴ و شماره واتس آپ ۰۹۹۱۹۱۱۰۹۸۹ ارسال کنند.

وی در پایان با بیان اینکه به برگزیدگان، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار، لوح سپاس و جوایز نقدی اهدا می‌شود و آثار منتخب در مجموعه نمایش نامه‌ای از سوی ستاد جشنواره به چاپ خواهد رسید. اعلام کرد: نتایج جشنواره پس از داوری هیئت داوران در فروردین ماه ۱۴۰۰ اعلام خواهد شد و از برگزیدگان طی مراسمی تجلیل به عمل می‌آید.

انتهای پیام
captcha