مسجد«مانت سود» پاریس؛ پناهگاه آوارگان در سرمای زمستان
کد خبر: 3954803
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷

مسجد«مانت سود» پاریس؛ پناهگاه آوارگان در سرمای زمستان

با وجود اتهامات فراوان به جامعه مسلمانان فرانسه، مسجد«مانت سود»(Mantes Sud) در نزدیکی پاریس، با گشودن درب‌های خود به روی مهاجران و آوارگان و پناه دادن به آنها از سرمای شدید و گرسنگی، نمونه‌ای از همبستگی را به نمایش گذاشته است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، مسجد «مانت سود» در نزدیکی پاریس، پایتخت فرانسه، اعلامیه‌ها و بروشورهایی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است تا آوارگان حتی یک شب را بدون جا و غذا در خیابان‌های این شهر نگذرانند.
 
این مسجد شامل بخشی برای پذیرایی میهمانان است، اما با افزایش تعداد مراجعه‌کنندگان، مدیریت مسجد بخشی از شبستان آن را نیز به میهمانان اختصاص داده است و از آنان در طول روز با سه وعده غذای گرم پذیرایی می‌کند.
 
مسجد مذکور همچنین بر اساس سنت پیامبر اسلام (ص) در غذا دادن به فقرا و نیازمندان، هر شب یک وعده شام رایگان میان هزار نفر از نیازمندان توزیع می‌کند.
 
مهاجران و آوارگانی که در این مسجد پناه گرفته‌اند پیش از این هیچ محلی را برای پناه بردن از سرمای شدید پاریس نداشتند و وضع آنها به‌گونه‌ای شده بود که حتی لباس‌های خود را برای گرم شدن، آتش می‌زدند.
 
عبدالعزیز الجوهری، رئیس انجمن مسجد «مانت سود» در این باره گفت: این مسجد در سال 2015 به عنوان محلی برای عبادت و مرکزی برای علم آموزی بنا شد و در کنار این اقدامات، فعالیت‌های اجتماعی دیگری نیز در این مسجد انجام می‌شود؛ همچنین مسجد «مانت سود» دارای یک کتابخانه بسیار غنی برای کودکان و بزرگسالان است.

 الجوهری با بیان اینکه به زودی طبقه سوم مسجد شامل یک مرکز آموزش نیز بنا خواهد شد، اظهار کرد: ما با تأسی از پیامبر اسلام (ص) در پناه دادن به اصحاب صفه در مسجد النبی(ص)، یک سوم مسجد را به آوارگان و مهاجران بی‌پناه و یک سوم آن را نیز به ارائه خدمات اختصاص داده‌ایم.
 
الجوهری عنوان کرد: درب‌های مسجد در طول سال برای پناه دادن به آوارگان باز و مکانی برای خواب و صرف غذا برای آنان فراهم است. همچنین امکان شستشوی لباس و استحمام نیز در این مسجد وجود دارد.
 
وی تأکید کرد: مسجد به هر کسی که به آن پناه آورد، جای خواهد داد و تنها مختص مسلمانان نیست بلکه بدون توجه به دین و اعتقادات افراد، درب‌های خود را به روی همه افراد باز می‌کند و برای رضای خدا به همه آنها پناه می‌دهد.
انتهای پیام
captcha