ساماندهی خانه مسافر‌ها در کرمانشاه
کد خبر: 3956555
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰

ساماندهی خانه مسافر‌ها در کرمانشاه

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه با اشاره به درپیش بودن ایام تعطیلات نوروز، گفت: خانه مسافر‌ها در کرمانشاه، ساماندهی شوند.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، شهرام کرمی، دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه امروز، ۹ اسفند در نشستی با اشاره به در پیش بودن ایام تعطیلات نوروز، اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال هم مانند سال گذشته بنا به دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا، انجام سفر‌های نوروزی با محدودیت‌هایی روبه‌رو خواهد بود، براین اساس اقدامات پیشگیرانه لازم در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: یکی از معضلات پیش روی حوزه گردشگری در این ایام وجود خانه مسافر‌های غیرمجاز است. با وجود اینکه اماکن اقامتی دارای مجوز استان کرمانشاه در نوروز سال گذشته همکاری خوبی با ستاد مقابله با کرونا داشتند، اما فعالیت اماکن غیرمجاز همچون خانه مسافر‌ها مشکلاتی را به وجود آورد.

دادستان کرمانشاه گفت: از آنجایی که هیچ نظارتی روی خانه مسافر‌های غیرمجاز نیست و بهداشت عمومی در آن‌ها به خوبی رعایت نمی‌شود، می‌توانند در گسترش بیشتر بیماری کرونا نقش داشته باشند.

وی اضافه کرد: در این راستا، اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه با همکاری پلیس نظارت بر اماکن و اجراییات شهرداری باید نسبت به شناسایی و پلمپ این واحد‌های غیرمجاز اهتمام بیشتری در این ایام داشته باشد.

کرمی تصریح کرد: طبق گزارشاتی که تاکنون از فعالیت خانه مسافر‌های غیرمجاز در استان کرمانشاه انجام گرفته، تعداد زیادی از این واحد‌ها در منطقه طاق‌بستان هستند که باید برخورد لازم با آن‌ها انجام شود.

دادستان کرمانشاه افزود: میراث فرهنگی باید برنامه‌ای برای معرفی خانه مسافر‌های مجاز به مسافرینی که به ضرورت سفر می‌کنند داشته باشند و به‌عنوان یک راهکار شهرداری می‌تواند در این ایام پیک سفر مکانی را در اختیار میراث فرهنگی قرار دهد تا نسبت به راهنمایی مسافرین به‌سمت خانه مسافر‌های مجاز اقدام کنند.

وی تصریح کرد: از هم‌اکنون تمام دستگاه‌های ذیربط برای مقابله با تشدید بیماری کرونا در ایام پیش رو تلاش لازم را داشته باشند.

انتهای پیام
captcha