خدمات اداره‌کل اوقاف کرمانشاه در سال ۹۹
کد خبر: 3958120
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷

خدمات اداره‌کل اوقاف کرمانشاه در سال ۹۹

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه با اشاره به خدمات ارائه شده این اداره طی سال ۹۹ در استان، گفت: در زمینه بهره‌وری از موقوفات اقدامات بسیاری در استان انجام شده است که علاوه بر اجرای نیت واقف روش اجرا تغییر یافته تا افراد بیشتری از جامعه و نیازمندان واقعی از این موقوفات بهره‎‌مند شوند.

حجت‌الاسلام محمد صالحی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با تشریح خدمات این اداره‌کل طی سال ۹۹ با بیان اینکه اعتقاد و ایمان مردم پشتوانه وقف است، اظهار کرد: اوقاف با در اختیار داشتن منابع درآمدی از محل موقوفات از ظرفیت بالایی برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه بهره‌وری از موقوفات در استان اقدامات بسیار خوبی انجام شده، افزود: اداره‌کل اوقاف کرمانشاه علاوه بر اجرای نیت واقف توانسته تا افراد بیشتری از جامعه نیازمندان واقعی را از موقوفات بهره‌مند کند که اجرای طرح‌های خدماتی طی سال جاری در استان، گواهی بر امر یاد شده است.

مدیرکل اوقاف کرمانشاه با تشریح برخی از خدمات ارائه شده این اداره‌کل در استان به اجرای طرح مهر تحصیلی اشاره کرد و گفت: این طرح با توزیع ۳۵۰۰ بسته حمایتی شامل کیف و لوازم‌التحریر به ارزش ۴ میلیارد ریال بین دانش‌آموزان مستعد و مستحق تحصیل در مناطق محروم و حاشیه‌نشین استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام صالحی تصریح کرد: اجرای طرح مهر تندرستی که با هدف تأمین دارو و درمان بیماران نیازمند در مناطق محروم و روستا‌ها در مناسبت‌های مختلف برگزار شده از دیگر خدمات ارائه شده است.

وی به خدمات ارائه شده این اداره‌کل در ایام کرونا نیز اشاره کرد و افزود: با شیوع کرونا اداره‌کل اوقاف کرمانشاه با تمام توان پای کار بود تا بتواند با خدماتی که در این راستا به مردم آسیب‌دیده ارائه می‌کند بخشی از رنج مردم ناشی از کرونا و مشکلات اقتصادی را حل کند که توزیع ۵ هزار بسته بهداشتی به ارزش ۷ میلیارد ریال در مناطق حاشیه‌نشین شهر‌ها از جمله این خدمات است.

مدیرکل اوقاف کرمانشاه به گندزدایی معابر و نقاط حاشیه شهر و راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک و تولید ۱۲۰ هزار ماسک استاندارد سه لایه و توزیع آن در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: در طول این مدت بالغ بر ۲۴ هزار سبد غذایی و بسته معیشتی به ارزش ۷۰ میلیارد ریال در مناطق حاشیه شهر و مناطق کم‌برخوردار در قالب طرح دست‌های مهربانی، رزمایش ضیافت همدلی، تبرکات مهدوی، تبرکات علوی، نهضت تعاون و احسان، شمیم حسینی و طرح شهید سلیمانی در بین اقشار مختلف آسیب‌دیدگان از شیوع این بیماری توزیع شده است.

حجت‌الاسلام صالحی درادامه با اشاره به توزیع بیش از ۱۰۰ هزار قرص نان و طبخ ۲۰ هزار پرس غذا توسط مراکز افق بقاع متبرکه به‌منظور توزیع بین مردم کم‌برخوردار، اظهار کرد: امیدواریم خدمات اوقاف در سطح استان روز به روز افزایش یابد تا زمینه بهره‌مندی هر چه بیشتر مردم از این خدمات فراهم شود.

وی با بیان اینکه باید کاری کنیم تا جلوه وقف بین مردم بیشتر آشکار شود به راه‌اندازی ۱۰ نیروگاه خورشیدی در بقاع متبرکه و تولید ۲۰۰ کیلووات انرژی که کمک به تأمین برق استان و درآمدزایی برای بقاع متبرکه کرده است، اشاره کرد.

مدیرکل اوقاف کرمانشاه با اشاره به کاشت نهال با استفاده از فناوری گراوسیس، افزود: این طرح در ۵ هکتار از اراضی امامزاده حسین(ع) روستای چوگان شهرستان سنقر انجام شد.

حجت‌الاسلام صالحی در ادامه به راه‌اندازی ۱۲ مرکز افق بقاع متبرکه با رویکرد فعالیت‌های فرهنگی، قرآنی و اجتماعی در سال ۹۹ در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: طی سالی که گذشت برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی اوقاف در فضای مجازی انجام گرفت که باید از همکاران خود در حوزه فرهنگی و قرآنی این اداره‌کل تشکر و قدردانی کنیم که با توجه به شرایط ناشی از کرونا به اجرای دقیق برنامه به نحوی شایسته پرداختند.

وی با اشاره به وضعیت اشتغال در استان کرمانشاه به اجرای طرح شمیم خدمت در بقاع متبرکه نیز اشاره کرد و افزود: طرح‌هایی از این دست توسط سازمان اوقاف با هدف اشتغالزایی اجرا می‌شود که در استان کرمانشاه نیز در شهرستان سنقر اجرا شده که در قالب آن با راه‌اندازی کارگاه تولیدی خیاطی به اشتغال و به‌کارگیری ۲۰ نفر کمک شده است. این طرح در قالب کارگاه خیاطی و گلدوزی در امامزاده مهدی(ع) هرسین و سیدمحمود اصفهانی پاوه در حال انجام است.

حجت‌الاسلام صالحی در پایان با اشاره به برنامه‌های قرآنی این اداره‌کل طی سال ۹۹ به اجرای گسترده و مطلوب فعالیت‌های قرآنی شامل آموزش بیش از ۹ هزار نفر در رشته حفظ و آموزش‌های عمومی با بکارگیری ۲۴۴ مربی و ۳۷۴ کلاس اشاره کرد و افزود: طی سالی که گذشت اداره‌کل اوقاف کرمانشاه به برپایی گسترده محافل قرآنی، کرسی‌های تلاوت و تفسیر، جزخوانی و ترتیل‌خوانی اقدام کرده است.

انتهای پیام
captcha