شهدا الگو‌هایی بی‌نظیر برای تربیت زندانیان هستند
کد خبر: 3958858
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸

شهدا الگو‌هایی بی‌نظیر برای تربیت زندانیان هستند

مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه با بیان اینکه آشنایی زندانیان با سبک و سیره شهدا ضروری است، گفت: شهدا الگویی بی‌نظیر برای تربیت زندانیان هستند و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

حمیدرضا پوریانی، مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با اشاره به حضور گروه جهادی مؤسسه روایت سیره شهدا در زندان‌های استان کرمانشاه، اظهار کرد: شهدا الگو‌هایی ویژه و بی‌مانندی برای تربیت زندانیان هستند و در این راستا اداره‌کل زندان‌های استان با دعوت از گروه جهادی مؤسسه روایت سیره شهدا قصد دارد تا بهره‌گیری از اساتید به بیان سیره شهدا در زندان‌های استان بپردازد.

وی با اشاره به نقش محوری شهدا در برنامه‌های اصلاحی زندان، افزود: گروه جهادی مؤسسه روایت سیره شهدا با حضور طلاب مخلص جهادی در سبک نوینی از تبلیغ، با حضور در زندان‌های استان به مدت ۱۰ روز از اذان صبح تا ساعت خاموشی در کنار مددجویان به زندگی می‌پردازند تا گوش شنوای زندانی باشند و به پای حرف‌ها و مشکلات آنان بنشینند.

پوریانی با اشاره به اینکه کرمانشاه در سبک و مرام مردمان و شهیدانش همواره بر پایه مردانگی و غیرتمندی استوار بوده و این مثال‌زدنی است، گفت: در حوزه پایش جامعه‌شناسی و و رفتارشناسی زندانیان می‌بینیم که آن‌ها به نوعی اخلاق با مرام بودن دارند بر این اساس سیره و منش پهلوانی و مردانگی شهدا برای زندانیان استان الگوسازی تربیتی می‌شود.

مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه اظهار کرد: استان کرمانشاه سرشار از الگو‌های بی‌نظیر از شهدایی است که ظرفتی برای اصلاح مجرمین هستند و باید از آنان بهره گرفت.

وی در پایان با تأکید بر اینکه باید سیره و مرام شهدا در جامعه ترویج شود، افزود: ضرورت انجام بیشتر اقدامات فرهنگی و فعالیت در این حوزه در زندان‌های استان مورد تأکید است.

انتهای پیام
captcha