ارائه خدمات به جامعه ایثارگری هدیه است
کد خبر: 3959199
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸

ارائه خدمات به جامعه ایثارگری هدیه است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با اشاره به سالروز تأسیس این نهاد گفت: اگر نظام جمهوری اسلامی آن هم به فرمان حضرت امام(ره) خدماتی را به جامعه ایثارگری عرضه می‌دارد از باب نیاز نیست بلکه هدیه است.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام محمدجواد محمدی‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس امروز، ۲۲ اسفندماه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شیراز گفت: گرامی می‌داریم یاد و خاطره 220 هزار شهید گلگون کفن انقلاب اسلامی، ۸ سال دفاع مقدس، شهدای گمنام، شهدای عرصه امنیت و سلامت و مدافعین حرم خواسته سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به خصوص شهدای این استان ۱۴۶٠٠ شهید ولایتمدار و گلگون کفن استان فارس و 5200 شهید شهرستان شیراز.

وی با یادآوری اینکه ۲۲ اسفندماه مصادف با سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به فرمان امام راحل است که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی این روز به نام روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است، افزود: از شهید و شهادت سخن گفتن کار همه کس نیست و از زبان شهید باید در رثای شهید حرف زد و سخن گفت.

محمدی‌پور ادامه داد: علامه استاد مطهری در کتاب شهید و شهادت خود آنجا می‌فرماید که در جامعه افراد گوناگونی، خدمتگزاران گوناگونی در عرصه‌های مختلف به خدمتگزاری و هرکس در عرصه‌‌ای خدمت می‌کند به جامعه اسلامی مهندس در هندسه خود، مخترع در اختراع خود، مکتشف در اکتشاف خود، معلم در تعلیم و تربیت خود، عالم دینی در تعلیمات اخلاقی خود و هرکسی در هر زمینه‌ای خدمتگزاری می‌کند به جامعه خود و همه این خدمات هم مقدس و ارزشمند است اما یک خدمتگزار است که همه این خدمتگزاران وامدار و مدیون خدمت آن خادمند و آن خدمت شهید به جامعه اسلامی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس افزود: شهید در میدان مجاهدت از جان خود و هستی خود عبور می‌کند و جان خود را در کف دست می‌گذارد و با خدای خود معامله می‌کند و فانی فی‌الله و شمع محفل بشریت می‌شود تا به جامعه رونق، تعالی، ترقی، بالندگی و در یک کلمه تکامل انسانی و شرافت و افتخار را به جامعه‌اش تزریق کند، شهید می‌سوزد و خاکستر می‌شود و با خون خود در رگ‌های اجتماع حرکت و جریان پیدا می‌کند برای تثبیت ارزش‌های الهی و آرمان‌های انسانی و پیامبران الهی.

وی با بیان اینکه شهید ماندگار است چون عند ربهم یرزقون است، گفت: وقتی خداوند تبارک و تعالی می‌فرماید «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ؛ هرگز كسانى را كه در راه خدا كشته شده‏ اند مرده مپندار بلكه زنده‏ اند كه نزد پروردگارشان روزى داده مى‌‏شوند» (آیه ۱۶۹ سوره آل عمران) آن‌ها واصلند، واصلان به حق و کسانی که خود را ندیدند و خدا را دیدند و به خداوند واصل شدند و پیوستند لذا شهید و شهدا اگر رفتند برای احیای ارزش‌های دینی و حفظ معارف الهی و معارف اهل بیت اهل بیت عصمت و طهارت جان خود را با فرمان ولایت فقیه زمان.

محمدی‌پور اظهار کرد: اگر هم‌اکنون مجاهدان و مبارزین جبهه مقاومت و در عرصه امنیت و سلامت، مردم و جوانان ما در مقابل دشمن صف‌آرایی می‌کنند همه به فرمان ولی فقیه و رهبر شجاع و فرهیخته و فرزانه انجام وظیفه می‌کنند به تکالیف خود به هرحال پایبند و در میدان نبرد هستند و هم‌اکنون هم در مقابل دشمنان با عزم جزم و پایداری و استحکام بیشتر با گوش به فرمان مقام عظمای ولایت در رکاب فرماندهان خود انجام وظیفه می‌کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس همچنین گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور بر اساس اسناد بالادستی خود، چه فرمان ۱۰ ماده‌ای حضرت امام(ره) که در اولین ماده این فرمان ۱۰ ماده‌ای توجه حضرت امام بر روی بحث فرهنگی و فرهنگ‌سازی و بحث ایثار و شهادت است و سند چشم‌انداز بنیاد شهید و امور ایثارگران قوانین پنج ساله اعم از پنج ساله اول تا ششم که قوانین مختص به ایثارگران عزیز ما در لابه‌لای این قوانین مصوب و مورد اجراست.

وی ادامه داد: همچنین قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و همه این قوانین بالادستی و همچنین آن توصیه‌های هشت بندی مقام معظم رهبری در رابطه با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل و تکریم از خانواده‌ها و تجلیل از این خانواده‌های بزرگوار به حسب آن کارهای بزرگ و عظیمی که خانواده‌های شهدا بلکه خود شهدا انجام داده‌اند باید از این خانواده‌ها تجلیل و تکریم به عمل آید همه مسئولان نظام را مکلف و موظف کرده از باب تجلیل و تکریم باید به خانواده‌های معزز شهید و ایثارگر ادای دین کنند.

محمدی‌پور با بیان اینکه همه ما مدیون و مرهون ایثارگران خود هستیم، گفت: نقشه راه بنیاد شهید و امور ایثارگران در کشور در این سه راهبرد اساسی خلاصه می‌شود توانمندسازی ایثارگران، هویت‌مداری و عزتمندی.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس تأکید کرد: اگر نظامی جمهوری اسلامی آن هم به فرمان حضرت امام(ره) خدماتی را به جامعه ایثارگری عرضه می‌دارد از باب نیاز نیست از باب هدیه است از جانب مقام معظم رهبری و امام راحل به خانواده شهید و ایثارگر و باید بدانیم یک خانواده شهید یا جانباز یا آزاده سرافراز و همسر و فرزندان آن‌ها نیازمند کمک نیستند و این اقدامات از باب تجلیل و تکریم و هدیه رهبر معظم انقلاب است.

وی اظهار کرد: همان‌طور که شهید افضل انسان‌هاست و نهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران هم افضل نهادهاست زیرا شهید افضل انسان‌هاست و همه باید در این زمینه کمک کنیم. همه دستگاه‌ها همه نهادها همه ارگان‌های نظامی و انتظامی همه مجموعه نظام در تجلیل و تکریم از شهید و شهادت و ترویج جهاد و شهادت همه وظیفه داریم. بنیاد شهید و امور ایثارگران دبیری می‌کند هماهنگ‌کننده است و هر دستگاهی باید وظایف خود را انجام دهد.

محمدی‌پور از وجود ۵۴۰ نخبه از خانواده‌های شهدا و ایثارگران فارس خبر داد و آنان را سرمایه‌های ملی توصیف کرد و گفت: ۱۷ تشکل سیاسی و مذهبی و غیره از تشکل‌های ایثارگری در استان فارس فعالیت می‌کند.

انتهای پیام
captcha