مسابقه روزانه «بر ساحل آرامش» برگزار می‌شود
کد خبر: 3966966
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
از سوی مؤسسات پیام غدیر و شرف‌النور؛

مسابقه روزانه «بر ساحل آرامش» برگزار می‌شود

مدیر دارالقرآن مؤسسه فرهنگی پیام غدیر با اشاره به ویژه‌برنامه ماه رمضان مؤسسه گفت: هر روز مسابقه‌ای با عنوان «بر ساحل آرامش» از شرح جزء اول با سخنرانی حجت‌الاسلام سیدجواد بهشتی اجرا می‌شود.

ابوالفضل جویاییان، مدیر دارالقرآن مؤسسه فرهنگی پیام غدیر و مدیرعامل مؤسسه دینی شرف‌النور، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: دارالقرآن مؤسسه پیام غدیر در سال 1399 پروژه‌ «بر ساحل نور» را با حجت‌الاسلام سیدجواد بهشتی آغاز کرد. در این پروژه ایشان چند صفحه از قرآن را در 10 دقیقه شرح می‌دهند، شرحی که کمتر از تفسیر و بیشتر از ترجمه است. این پروژه بلندمدت است و پیش‌بینی می‌شود که آماده‌سازی آن دو سال زمان ببرد. 

وی افزود: مؤسسه شرف‌النور برای ضبط این پروژه مشارکت دارد و نحوه ضبط نیز به‌صورت کروماکی است تا آیات و نکات مهم مرتبط با فرمایش استاد به کلیپ اضافه می‌شود. همچنین مقیدیم تا بیشتر از 10 دقیقه نباشد.

جویاییان در رابطه با نحوه نشر این شرح‌ها گفت: سایت‌های بهار دل و شرف‌النور فقط به نشر محتواهای دینی می‌پردازند و رویکرد فعالیتشان آموزش و پرورشی است. البته نگاه ما فراتر از این است که این محتواها را فقط در سایتهای خودمان نشر دهیم. نشستی با معاون شبکه قرآن سیما داشتیم و می‌خواهیم این کار به میزان حداکثری نشر یابد. یک دسته از مخاطبانمان، حفاظ هستند، زیرا لازمه حفظ خوب و موفق این است که با مفاهیم آشنا شوند. گاهی برای افرادی که شروع به حفظ قرآن می‌کنند، ترجمه کافی نیست و از سوی دیگر امکان مراجعه به تفسیر را ندارند؛ بنابراین، 10 دقیقه شرح استاد برای هر صفحه می‌تواند بسیار مفید باشد؛ به‌ویژه اینکه از ویژگی‌های مثبت استاد بهشتی این است که ادبیات بسیار شیرین و جذابی دارد.

مدیر دارالقرآن مؤسسه فرهنگی پیام غدیر اظهار کرد: تلاش می‌کنیم که رادیو و تلویزیون بتوانند از این شرح‌ها استفاده کنند. در رادیو تلاوت قبل از تلاوت توضیحی از آیات بیان می‌شود و می‌توان به جای اینکه گوینده متن خشکی از آیات را بخواند، از این شرح‌ها استفاده کرد.

وی گفت: برای دریافت بازخورد از این پروژه، ویژه‌برنامه‌ای را در ماه رمضان در نظر گرفته‌ایم. تاکنون جزء اول آماده شده که آن را از شنبه تا چهارشنبه روزی یک صفحه منتشر و هر روز مسابقه برگزار می‌کنیم. انتهای کلیپ سه سؤال سه گزینه‌ای مطرح می‌شود و افراد می‌توانند با مراجعه به سایت بهار دل پاسخ سؤالات را بدهند و به سه نفر از برگزیدگان به قید قرعه جایزه 50 هزار تومانی اعطا می‌شود.

انتهای پیام
captcha