دومین حمله اسلام‌هراسانه به مسجد و مرکز اسلامی در «رن» فرانسه
کد خبر: 3968419
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰

دومین حمله اسلام‌هراسانه به مسجد و مرکز اسلامی در «رن» فرانسه

یک مسجد و مرکز اسلامی در شمال غرب فرانسه، برای دومین بار طی بیست روز اخیر هدف حمله اسلام‌هراسانه قرار گرفت.

به گزارش ایکنا به نقل از ینی شفق، مسجدی در شمال غربی فرانسه برای دومین بار در طی 20 روز مورد حمله اسلام‌هراسانه و نژادپرستانه قرار گرفت.

شب گذشته افراد ناشناس بر روی دیوارهای مرکز فرهنگی اسلامی ابن سینا در شهر رن شعارهایی ضد اسلامی و ضد مهاجران نوشتند. شعارهایی از قبیل فرانسه را بیدار کنید؛ ما به شما هشدار دادیم؛ مهاجرت می‌کشد و نه به اسلامی‌سازی روی دیوارهای این مسجد به چشم می‌خورد.

شورای دینی مسلمانان فرانسه(CFCM) و کمیته هماهنگی مسلمانان ترک‌تبار فرانسه، حمله به این مسجد را محکوم کردند. این شورا همچنین این اقدام را ناجوانمردانه خواند و  با مسلمانان و افراد مسئول مرکز ابراز همبستگی کرد. پلیس فرانسه شب گذشته تحقیقات را در این باره آغاز کرد.

این مسجد همچنین در 11 آوریل، هدف حمله مشابه قرار گرفت. جرارد دارمانین، وزیر کشور فرانسه با بیان اینکه چنین اعمالی قابل تحمل نیست، از این مسجد بازدید کرده بود.

اخیرا، سازمان ملل، اقدامات اسلام‌هراسانه علیه مسلمانان فرانسه را به شدت محکوم کرد. میگل آنخل موراتینوس، نماینده عالی اتحاد تمدن سازمان ملل(UNAOC) گفت که چنین اقداماتی تحقیر‌آمیز است و حقوق بشر را نقض می‌کند.

این مقام سازمان ملل افزود: احترام متقابل، هماهنگی بین ادیان و همزیستی مسالمت‌آمیز وقتی حاصل می‌شود كه فضای کافی برای همه وجود داشته باشد تا بتوانند آزادانه و با خیال راحت مناسک و آیین‌های دینی خود را انجام دهند.

انتهای پیام
captcha