خروج ۵ شهرستان استان قزوین از وضعیت قرمز کرونایی
کد خبر: 3969356
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳

خروج ۵ شهرستان استان قزوین از وضعیت قرمز کرونایی

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین گفت: بر اساس آخرین ارزیابی وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا، پنج شهرستان استان قزوین از وضعیت قرمز کرونایی خارج شدند.

خروج ۵ شهرستان استان قزوین از وضعیت قرمز کرونایی

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، منوچهر حبیبی، معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین، با اعلام این خبر بیان کرد: بر اساس آخرین ارزیابی وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا، ۵ شهرستان استان قزوین از وضعیت قرمز کرونایی خارج شدند. شهرستان‌های آبیک، البرز، بوئین‌زهرا و تاکستان به وضعیت نارنجی تغییر رنگ داده و شهرستان آوج نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت. شهرستان قزوین کماکان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

وی اظهار کرد: تغییر وضعیت رنگ‌ها، با همکاری مردم و کسبه و نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی رخ داده است؛ بر اساس ارزیابی قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا، استان قزوین جزو ۷ استانی است که بیشترین درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشته است.

به گزارش ایکنا، طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی قزوین، در ۲۴ ساعت گذشته (سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰)، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵۷۶ مبتلا به کووید ۱۹ در استان قزوین شناسایی و ۱۳۱ نفر نیز در این مدت بستری شدند.

با احتساب این تعداد بستری‌ها، کل بیماران بستری در سطح بیمارستان‌های استان قزوین به ۵۳۸ نفر رسید، ۱۱۳ نفر از بیماران نیز در این مدت از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته تعداد بیماران بدحال و متصل به دستگاه‌های کمک تنفسی ۴۴ نفر بوده و ۷ فوتی با علائم قطعی کرونا گزارش شد.

گفتنی است با اضافه شدن فوتی‌های جدید، تعداد کل فوتی‌های استان قزوین از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۶۰۳ نفر و تعداد کل بستری‌ها نیز در این مدت ۲۳ هزار و ۱۰۱ نفر بوده است.

انتهای پیام
captcha