علمای مسلمان هند خواستار حمایت از ملت فلسطین شدند
کد خبر: 3972487
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰

علمای مسلمان هند خواستار حمایت از ملت فلسطین شدند

  علمای مسلمان هند در بیانیه‌ای مشترک ضمن محکوم کردن جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی و غزه، خواستار حمایت از ملت فلسطین و اعمال فشار بر این رژیم برای توقف جنایات آن شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی وفا، علمای مسلمان هندی در بیانیه مشترکی که در دهلی نو صادر شد، تأکید کردند: ما عقیده داریم که این تجاوزات بخشی از تاکتیک تروریستی اسرائیل برای خالی کردن سرزمین فلسطین با اعمال خشونت و ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین است و این اقدامات نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.
 
علمای هندی افزودند: حملات ظالمانه صهیونیست‌ها به منطقه شیخ جراح در قدس اشغالی و حمله وحشیانه به شهروندان قدس از جمله کودکان، بانوان و افراد سالخورده، نقض همه اصول حقوق بشر است.
 
در این بیانیه مشترک تأکید شده است: راهی که اسرائیل در پیش گرفته و به مسجدالاقصی و نمازگزاران حمله می‌کند، موجب درد و رنج شدید تمام مسلمانان جهان شده است چرا که مسجد الاقصی سومین مکان مقدس برای مسلمانان به شمار می‌رود و با احساسات دینی ما در ارتباط است. بنابراین تمام جهانیان باید به شدت اقدامات وحشیانه صهیونیست‌ها علیه این مکان مقدس را محکوم کنند.
 
این علما با بیان اینکه تمام اقدامات اسرائیل خروج آشکار از قراردادهای سازمان ملل و مواضع جامعه جهانی است، افزودند: در خصوص بیماری کرونا نیز این اقدامات وحشیانه رژیم اسرائیل در راستای برنامه توسعه غیر قانونی خود و جنایتی خطرناک علیه کل بشریت محسوب می‌شود.
 
علمای هند از جامعه بین‌المللی و سازمان ملل متحد خواستند تا نقش خود را در توقف این تجاوزات ایفا کرده و تنها به قرارداد و بیانیه اکتفا نکنند بلکه باید تدابیر ملموسی برای توقف جنایات اسرائیل اتخاذ کنند.
 
آنان از دیوان بین‌المللی لاهه و سازمان‌های حقوق بشری و تمام کشورهای دوستدار عدالت در سراسر جهان و همچنین سازمان‌های غیردولتی و افراد تأثیرگذار خواست تا با فشار بین‌المللی بر اسرائیل، جلوی این حملات وحشیانه را بگیرند. علمای هند همچنین از سازمان همکاری اسلامی و کشورهای عرب و مسلمان خواستند تا تنها به بیانیه و سخنرانی اکتفا نکنند بلکه اسرائیل را مجبور به جلوگیری از این اعمال وحشیانه و جلوگیری از کشتار ملت مظلوم فلسطین نمایند.
 
علمای مسلمان هند در ادامه بیانیه مشترک خود با احترام به سیاست خارجی هند و پایبندی به حمایت از ملت فلسطین از دولت هند خواستند تا از ملت تحت فشار و مظلوم فلسطین در برابر تجاوزات اسرائیل حمایت کنند. آنان همچنین به نمایندگی از مردم و مسلمانان هند، همبستگی خود را با ملت فلسطین اعلام کردن و شجاعت و پایداری آنها را ستودند.
 
این بیانیه به امضای علمای زیر رسیده است:
 
مولوی خالد سیف الله رحمانی: سرپرست دبیرخانه شورای حقوق شخصیتی مسلمانان هند
مولوی محمود مدنی: دبیرکل جمعیت علمای هند
سید سعدات الله حسینی: امیر جماعت اسلامی هند
مولوی محمد سفیان قاسمی: معتمد دارالعلوم اوقاف دیوبند
مولوی خلیل الرحمان سجاد نعمانی: مدیر آکادمی امام شاه ولی الله
دکتر منصور علم: دبیرکل مجلس ملی هند
انتهای پیام
captcha