اعتراض کارکنان فیسبوک به سانسور پیام‌های طرفداران فلسطین
کد خبر: 3974193
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۸

اعتراض کارکنان فیسبوک به سانسور پیام‌های طرفداران فلسطین

جمعی از کارکنان و مهندسان شاغل در شرکت فیسبوک به سیاست حذف و سانسور محتوای حامی حقوق فلسطینیان از سوی مسئولان این شرکت اعتراض کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العربی، جمعی از کارکنان شبکه اجتماعی فیسبوک خواستار بازیابی محتواهایی در فیسبوک و اینستاگرام شده‌اند که به اعتقاد آنها به طور نامناسب مسدود یا حذف شده است.

گروهی متشکل از 30 کارمند فیسبوک، این غول رسانه‌های اجتماعی را به دلیل سوگیری در مورد سانسور محتوای طرفدار فلسطین در حمله اخیر اسرائیل به غزه، به تعصب علیه فلسطینیان متهم کرده است.

این کارمندان برای بازگرداندن مطالب در فیسبوک و اینستاگرام که به اعتقاد آنها به طور نامناسب مسدود یا حذف شده است درخواست تجدید نظر داخلی کردند.

این گروه از مهندسین، نرم افزار الگوریتم این شرکت را امتحان کردند و آن را به نفع اسرائیل ارزیابی کردند. آنها نگران هستند که این شرکت، این سیاست خود را به بهانه مقابله با احتمال برانگیختن خشونت توجیه کند.

یکی از مهندسان فیسبوک در پستی نوشت: من سعی کردم تا آنجا که ممکن است صفحات خبری اسرائیلی را لایک کنم و حتی یک بار هم هشدار دریافت نکردم. آیا همه این حوادث ناشی از سوگیری هوش مصنوعی است؟

این پست باعث سیل نظرات سایر همكاران او شد. یكی از آنها پرسید كه چرا یک پست اینستاگرامی از مارک روفالو بازیگر آمریكایی درباره آوارگی فلسطینی‌ها اخطار محتوایی دریافت كرده است.

ماه گذشته تبلیغات سازمان‌های اسلامی که در ماه رمضان کمک‌های خیریه جمع می‌کنند نیز از سوی هوش مصنوعی فیسبوک و ناظران این شبکه اجتماعی به حالت تعلیق درآمد.

یکی دیگر از کارمندان فیسبوک با اشاره به افزایش خشم کاربران عرب و مسلمان نوشت: اشتباه بعدی، کمرشکن خواهد بود و ما شاهد خواهیم بود که کاربران ما به شبکه‌های اجتماعی دیگر مهاجرت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha