فرانسه نیروهای خود را از مالی خارج خواهد کرد
کد خبر: 3974608
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶
مکرون تهدید کرد:

فرانسه نیروهای خود را از مالی خارج خواهد کرد

رئیس‌جمهور فرانسه تهدید کرد در صورتی که اسلام‌گرایان تندرو در مالی به قدرت برسند، نیروهای فرانسوی را از این کشور خارج خواهد کرد. پاریس سه‌شنبه هم‌صدا با اتحادیه اروپا کودتای نظامی اخیر در مالی را محکوم کرد و آن را غیرقابل قبول خواند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، پس از وقوع دومین کودتا در عرض 9 ماه در کشور مالی، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد که این کشور در صورت به قدرت رسیدن آنچه وی اسلام‌گرایان تندرو نامید، نیروهای خود را از این کشور خارج کرد.

وی که در مصاحبه‌ای با مجله «لو ژورنال دو دیمانش» که روز یک‌شنبه انتشار یافت، تصریح کرد که به رئیس‌جمهور مالی تأکید کرده است که حضور هم‌زمان اسلام‌گرایان تندرو و سربازان فرانسوی به شکل هم‌زمان در مالی صورت نخواهد گرفت و اگر امور در این راستا حرکت کند، ما نیروهای خود را خارج خواهیم کرد. مکرون که در حال دیدار از کشورهای روآندا و آفریقای جنوبی است، به این مجله گفته است که برای دولت‌های غرب آفریقا روشن کرده است، فرانسه در کنار کشورهایی قرار نخواهد گرفت که فاقد دولت دموکراتیک قانونی و انتقال قدرت از این طریق باشند.

5100 نیروی فرانسوی به منظور پشتیبانی از مالی در برابر حملات مسلحانه از سال 2012 در این کشور حضور دارند. این حملات کشور را در معرض یک بحران امنیتی قرار داده است.

پاریس سه‌شنبه گذشته دستگیری رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر مالی با دستور فرمانده شورای نظامی مالی را کودتای غیرقابل‌قبول خوانده و آن را محکوم کرد.

 

انتهای پیام
captcha