روایت مفتی مصر از انحرافات فکری اخوان‌المسلمین
کد خبر: 3975704
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳

روایت مفتی مصر از انحرافات فکری اخوان‌المسلمین

شوقی علام، مفتی مصر با اشاره به این که اخوان‌المسلمین منافع فردی و شخصی را بر منافع عالی کشور ترجیح دادند، گفت: این گروه با بسیاری از قوانین اسلامی مخالفت کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «روسیا الیوم»، «شوقی علام»، در دیدار هفتگی خود در برنامه «دیدگاه» که از شبکه ماهواره‌ای «صدی البلد»، پخش شد، گفت: این گروه دارای انحرافات فکری زیادی است که ایده برتری‌جویی، احتکار حقیقت، ادعای مظلومیت و همچنین ترویج عدم وجود قوانین اسلامی از جمله این انحرافات است.
 
وی افزود: اخوان‌المسلمین تبلیغ می‌کنند که از روش دعوت محمدیه(سیره نبوی) پیروی می‌کنند در حالی که این دروغ و بهتان است.
 
مفتی مصر در پاسخ به اظهارات اخیر اخوان‌المسلمین مبنی بر اینکه فتواها و عقاید فکری در مصر به مفتی این کشور دیکته می‌شود، گفت: این اتفاق نیفتاده و نخواهد افتاد، زیرا رهبری سیاسی به چنین چیزی نیاز ندارد، چرا که مفتی ذاتا امنیت فکری را می‌داند و دیدگاهش با دیدگاه کلی دولت مطابق است.
 
شوقی علام در ادامه بر ضرورت مقابله با اندیشه تندروی و افراط‌گرایی تأکید کرد و گفت: باید جوانان را از آنچه از این گروه‌های تروریستی نظیر اخوان‌المسلمین، داعش و دیگر گروه‎‌ها در شبکه‌های اجتماعی ترویج می‌شود، محافظت کنیم.
 
مفتی مصر در پایان گفت: گروه اخوان‌المسلمین از ابتدای ظهور خود به دنبال ایجاد هاله‌ای از قداست در اطراف گروهی از  افراد و در عوض تحقیر شخصیت‌ها و علمای برجسته در زمینه‌های مختلف بوده است.
انتهای پیام
captcha