آغاز ثبت‌نام کلاس‌های سوادآموزی در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3982015
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳

آغاز ثبت‌نام کلاس‌های سوادآموزی در آذربایجان‌شرقی

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، از آغاز ثبت‌نام کلاس‌های سوادآموزی کم سوادان و بیسوادان در استان خبر داد.

آغاز ثبت‌نام کلاس‌های سوادآموزی در آذربایجان‌شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اسفندیار صادقی، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان، امروز، 14 تیرماه، در جمع خبرنگاران از آغاز ثبت‌نام کلاس‌های سوادآموزی کم سوادان و بیسوادان استان خبر داد و گفت: کلاس‌گذاری دوره سوادآموزی نیز از ابتدای مردادماه تا ۱۵ دی‌ماه و دوره انتقال از شهریورماه تا پایان آبان ماه سال‌جاری انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: کلاس‌های دوره‌ سوادآموزی در بازه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال خواهد بود و طبق قانون تنها پنج درصد از حجم ابلاغی استان به افراد بالای ۴۹ سال اختصاص خواهد یافت.

صادقی، اظهار کرد: طرح‌های بسیاری در سوادآموزی استان در حال اجرا هستند که می‌توان به آموزش عملی نماز، خواندن با خانواده، حلقه‌های کتابخوانی، رایانه، زنان و دختران عشایری و... اشاره کرد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، با اشاره به این‌که همه طرح‌ها، آثار مثبتی در روند برگزاری کلاس‌های سوادآموزی داشته‌اند، افزود: طرح آموزش عملی نماز یکی از طرح‌های موفق و کاربردی سوادآموزی است که در همه کلاس‌ها اجرا می‌شود و سوادآموزان با احکام و روش صحیح خوانی نماز آشنا می‌شوند.

وی با دعوت از بی‌سوادان و کم سوادان برای ثبت‌نام در کلاس‌های سوادآموزی،‌ گفت: کتاب‌های درسی و لوازم مورد نیاز سواد آموزان هم‌چون سال‌های گذشته به‌صورت رایگان در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

صادقی، در خصوص جذب بی‌سوادان، گفت: در سال گذشته ۲۱ هزار ۴۳۰ نفر در دوره‌های مختلف سوادآموزی تحت پوشش سوادآموزی استان قرار گرفته‌اند که ۹۹۱۸ نفر از آن‌ها بی‌سواد مطلق بوده‌اند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، در خصوص حجم ابلاغی سازمان سوادآموزی کشور به استان در سال جاری ادامه داد: ۲۱ هزار و ۸۰۰ نفر در سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم جذب خواهند شد که از این تعداد، ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر در دوره سوادآموزی، ۵۰۰۰ نفر در دوره انتقال ۶۳۰۰ نفر در دوره تحکیم شرکت خواهند کرد.

وی با اشاره به این‌که درصد باسوادی استان در گروه سنی ۱۰-۴۹ ساله بیش از ۹۶ درصد است، افزود: با توجه به افزایش درصد باسوادی، شناسایی بی‌سوادان و کم سوادان برخلاف گذشته کار بسیار سخت و طاقت فرسایی است، از این رو برای ریشه کنی بی سوادی، نیازمند بسیج عمومی هستیم و تمامی ارگان‌ها، نهادها و آحاد مردم باید پای کار آمده و نسبت به شناسایی و معرفی بی‌سوادان و کم‌سوادان اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha