حاشیه‌نشینی و نبود مربی متخصص؛ مهمترین مشکل دارالقرآن مشکات دورود
کد خبر: 3983737
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴

حاشیه‌نشینی و نبود مربی متخصص؛ مهمترین مشکل دارالقرآن مشکات دورود

مدیر دارالقرآن مشکات دورود با اشاره به ثبت نام ۸۰ نفر برای شرکت در ترم تابستانه این دارالقرآن، گفت: با توجه به اینکه این دارالقرآن در حاشیه شهر قرار گرفته است و دسترسی به آن مشکل است، لذا حضور قرآن‌آموزان در آن کمتر شده است.

عکس تغییر کند//////حاشیه‌نشینی و نبود مربی متخصص؛ مهمترین مشکل دارالقرآن مشکات دورودسجاد حسن‌پور، مسئول دارالقرآن مشکات درود در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به فعالیت‌های قرآنی این دارالقرآن در ایام تابستان، اظهار کرد: ثبت‌نام دارالقرآن از ۱۵ خرداد تا ۱۵ تیرماه انجام شد و با ثبت‌نام 80 نفر، کلاس‌ها از ۱۵ تیرماه در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی و فصیح‌خوانی شروع شد، اما در دو کلاس احکام و امام‌شناسی هنوز تعداد شرکت‌کنندگان به حدنصاب نرسیده است.

وی یکی از مشکلات دارالقرآن مشکات دورود را نداشتن نیروی انسانی دانست و با اشاره به اینکه این دارالقرآن تنها توسط یک نفر مدیریت می‌شود، ادامه داد: آموزش و پرورش در گذشته موظف بود مربی دارالقرآن را فراهم کند؛ از یک طرف کمبود نیرو و از طرف دیگر نداشتن مجوز استخدام نیرو با توجه به مشکلات بیمه‌ای و دیگر مشکلات از چالش‌های دارالقرآن مشکات درود است.

مدیر دارالقرآن مشکات دورود با بیان اینکه فضای این دارالقرآن در دو طبقه ساخته شده و کلاس‌های آن به شکل مجازی برگزار می‌شود، گفت: با توجه به اینکه این دارالقرآن در حاشیه شهر قرار گرفته و دسترسی به آن مشکل است، حضور قرآن‌آموزان در دوره‌های آموزشی کمتر شده است.

حسن‌پور با اشاره به اینکه کلاس‌های این دارالقرآن تا اواخر شهریورماه دایر خواهد بود و بعد از آن جشن اختتامیه برگزار می‌شود، ادامه داد: دارالقرآن‌ها موظف به اخذ شهریه از قرآن‌آموزان هستند اما چون مؤسسات فرهنگی دیگر کلاس‌های قرآنی را به‌صورت رایگان برگزار می‌کنند در صورت اخذ شهریه تعداد قرآن‌آموزان به حد نصاب نمی‌رسد.

مدیر دارالقرآن مشکات دورود سرانه این دارالقرآن را محدود اعلام کرد و با بیان اینکه سرانه دارالقرآن در طول سال بین ۵۰۰ تا یک میلیون تومان در نوسان است، ادامه داد: مهم‌ترین راهکار حل مشکل دارالقرآن‌ها تخصیص اعتبار بیشتر و تزریق نیروهای متخصص قرآنی به‌عنوان مربی است.

انتهای پیام
captcha