فرصت خدمت به مردم را از دست ندهیم
کد خبر: 3985185
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰

فرصت خدمت به مردم را از دست ندهیم

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه مردم استان در دوران انقلاب و دفاع مقدس و همچنین در ترویج فرهنگ و دین نقش‌آفرین بوده‌اند لذا لایق بهترین خدمت‌ها هستند، گفت: نباید فرصت خدمت به مردم را از دست داد.

به گزارش ایکنا از فارس، سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر فارس امروز، 28 تیرماه در نشست هم‌اندیشی منتخبان شوراهای اسلامی شهرستان‌های استان گفت: مردم استان فارس در دوران انقلاب و دفاع مقدس و همچنین در ترویج فرهنگ و دین نقش‌آفرین بوده‌اند لذا لایق بهترین خدمت‌ها هستند.

وی با تأکید بر اینکه نباید فرصت خدمت به مردم را از دست داد، افزود: تکالیفی به عهده منتخبان مردم در شوراهاست که یکی از آن‌ها شناخت موقعیت‌ها، ظرفیت‌ها و فرصت‌های پیش روی خدمت است.

بوعلی از منتخبان شورا خواست تا همواره توجه به فرهنگیان و آموزش و پرورش را مدنظر قرار دهند و سپس به نقش سپاه و بسیج در همراهی با مردم و نهادهای انقلابی و ارگان‌های دولتی اشاره کرد و گفت: سپاه به خودی خود مأموریت مسئولیتی ندارد جز استفاده از توان و ظرفیت اقشار مختلف بسیج برای راه‌گشایی امور مردم و هم‌افزایی برای کمک به امور کشور که با وجود شما محقق خواهد شد.

فرمانده سپاه فجر فارس در ادامه با بیان اینکه باید کارگروه‌های مختلفی در شوراهای شهر و روستا تشکیل شود، افزود: تشکيل این کارگروه‌ها و حضور در آن باعث کارگشایی و اتاق فکرهای آموزش و پرورش استان خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری این نشست گفت: امیدواریم با برگزاری سلسله نشست‌های فیمابین آموزش وپرورش و منتخبان شوراها ترتیب دادن کارگروه‌های تخصصی و ایده‌پردازی در این زمینه بتوانند امور مربوط به آموزش و پرورش را پیگیری و حل و فصل کنیم.

بوعلی با بیان اینکه سپاه و بسیج فرهنگیان هم یار و یاور شما در این رابطه خواهند بود تا مردم بدانند فرهنگیان راه یافته به شورا مدافع حقوق مردم و صیانت کننده ازدستاوردهای انقلاب اسلامی هستند، گفت: بخش قابل توجهی از رأی مردم ایران و استان فارس به شما فرهنگیان و منتخبان فرهنگی شورای ششم بوده واین یعنی کسب اعتماد عمومی به شما منتخبان فرهنگی و البته توقعات و مطالباتی به دنبال دارد که باید به آن‌ها پرداخته شود.

فرهاد اسماعیلی، مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این نشست با اشاره به همکاری آموزش و پرورش و سپاه در ایام شیوع کرونا گفت: در این مدتی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده، سپاه فجر و آموزش و پرورش در حیطه آموزش فعالیت‌های فراوانی را انجام داده است.

وی بیان کرد: شوراهای شهر و روستاها وظایفی زیادی را برعهده دارند یکی از مهم‌ترین وظایف آن‌ها انتخاب شهردار است و شهردار باید فردی اجرایی و فعال باشد چرا که عملکرد شوراها درکنار شهردار مهم است و با توجه به وجود بعضی از مدارس پیشرفته در مناطق بالای شهر شیراز ما باید خدماتی را از این مدارس بگیریم و به دیگر مدارس شهر که امکانات کافی را برای آموزش ندارند ارائه دهیم.

اسماعیلی با تصریح اینکه 5 درصد از عوارض شهرداری متعلق به آموزش و پرورش است، گفت: آموزش و پرورش را باید شریک راهبردی معاونت فرهنگی شوراها بدانیم و توجه به مسائل زیرساختی(ساخت مدارس جدید) آموزش و پرورش بسیار مهم است.

انتهای پیام
captcha