رعایت پروتکل‌های بهداشتی اولویت اول هیئت‌های عزاداری باشد
کد خبر: 3987749
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶

رعایت پروتکل‌های بهداشتی اولویت اول هیئت‌های عزاداری باشد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برای برگزاری مراسم‌های مذهبی باید اولویت اول هیئت‌های عزاداری باشد.

حجت‌الاسلام یوسف احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با اشاره به سابقه و مستندات در دو سال گذشته که نشان از مسئولیت‌پذیری هیئت‌های مذهبی در اجرای پروتکل‌های بهداشتی دارد، اظهار کرد: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برای برگزاری مراسم‌های مذهبی باید اولویت اول هیئت‌های عزاداری باشد.

وی افزود: برگزاری مراسم عید غدیر با توجه به شرایط و پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز، مقدمه برپایی تکیه و عزاداری‌های سلامت محور در ایام محرم و صفر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه با بیان اینکه در جامعه مذهبی باید سلامت مردم مهم باشد، تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی منشوری در خصوص شیوه نامه‌های اجرایی مراسم در ایام محرم و صفر تدوین و تمامی اعضا مقید به آن باشند.

حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به اینکه کرونا فقط در مسجد و هیئت نیست، گفت: برگزاری مراسم محرم از اولویت‌های جامعه شیعه است بر این اساس مراسم‌های این ماه با توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد مرکزی کرونا و با توجه به شرایط شهرستان‌های استان بومی‌سازی و با دقت اجرا می‌شود.

وی در پایان تأکید کرد: فرهنگ کهن و اصیل در برپایی آئین‌های محرم و صفر در کرمانشاه باید بیشتر پرداخته شود.

انتهای پیام
captcha