بزرگداشت هفته خبرنگار در فارس / نمایندگان مجلس حامی خبرنگاران باشند
کد خبر: 3988112
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۵۶

بزرگداشت هفته خبرنگار در فارس / نمایندگان مجلس حامی خبرنگاران باشند

رئیس سازمان بسیج رسانه فارس ضمن اعلام برنامه‌های هفته بزرگداشت خبرنگار از نمایندگان مجلس و مجمع نمایندگان استان خواست تا تمهیداتی را برای رفع موانع قانونی مشکلات بر سر راه خبرنگاران به مجلس ارائه داده و از این قشر حمایت کنند.

هادی رضایی، رئیس سازمان بسیج رسانه فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته بزرگداشت خبرنگار به تمام اهالی رسانه‌های این استان گفت: ستاد بزرگداشت هفته خبرنگار توسط متولیان امر در حوزه رسانه در تاریخ 22 تیرماه سال جاری تشکیل شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های مفصل و خوبی به‌مناسبت بزرگداشت هفته خبرنگار در ستاد مذکور مصوب شد که طی هفته جاری اجرا خواهند شد، افزود: تلاش می‌کنیم تا گوشه‌ای از زحمات اصحاب رسانه و خبرنگاران را در این ایام گرامی داریم.

رضایی به شرایط شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: متأسفانه این روزها کرونا عرصه را برای حضور حقیقی و جلسات مستمر برای پاسداشت روز و هفته گرامیداشت خبرنگار تنگ کرده است، اما برنامه‌هایی خواهیم داشت که در فضای مجازی و حتی‌المقدور حقیقی با حفظ پروتکل‌های بهداشتی این هفته را گرامی داریم.

رئیس سازمان بسیج رسانه فارس نخستین برنامه این هفته را تکریم یاد شهدا بیان کرد و گفت: با توجه به اینکه روز خبرنگار مصادف با سالروز شهادت محمود صارمی یکی از خبرنگاران ارزشمند حوزه دفاع از آرمان‌های انقلاب است، به یاد همه شهدا و به خصوص این شهید بزرگوار روز سه‌شنبه، 12 مردادماه مراسم تجدید میثاق اصحاب رسانه با شهدای خبرنگار و همچنین شهدای مدافع سلامت را در گلزار شهدای شیراز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهیم کرد.

وی از اصحاب رسانه دعوت کرد تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مراسم میثاق با شهدا حضور یابند و سپس ادامه داد: همچنین نمایشگاه عکسی با موضوعات و محورهای مختلف با همکاری و همیاری نهادها و مجموعه‌های مرتبط با اصحاب رسانه در استان فارس برگزار خواهد شد و در نهایت از بهترین آثار تجلیل به عمل می‌آید.

رضایی برگزاری مراسم تجلیل از خبرنگاران با حضور سردار بوعلی، فرمانده سپاه فجر را از دیگر برنامه‌های این هفته بیان کرد و افزود: فرمانده سپاه فجر با توجه به عنایت و شناخت بالایی که نسبت به اصحاب رسانه و رسالت آن‌ها دارند، تأکید بر تقدیر از زحمات این قشر به خصوص در ایام شیوع کرونا و اطلاع‌رسانی دقیق در این عرصه و کمک به تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در عرصه مواسات و همدلی با نگاه تبیینی و پرداختن به موضوع و ایجاد فرهنگ‌سازی در کمک‌های مؤمنانه دارند که طی یک مراسم از خبرنگاران و اصحاب رسانه و فعالان در این عرصه قدردانی خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج رسانه فارس همچنین گفت: موضوع مهم دیگر در هفته خبرنگار این است که زحمات خبرنگاران در طول یک سال با برگزاری یک جلسه و هفته قابل تقدیر نخواهد بود و همه مسئولان امر باید با نگاه عمیق برخوردی شایسته اصحاب رسانه داشته باشند.

وی با بیان اینکه امروز اصحاب رسانه با مشکلاتی مواجه هستند که رفع این مشکلات قطعاً نیاز به مساعدت و همکاری همه مسئولان در استان فارس و کشور دارد، گفت: می‌طلبد که مجمع نمایندگان فارس تمهیداتی را برای رفع موانع قانونی مشکلات بر سر راه خبرنگاران به مجلس ارائه داده و از این قشر حمایت کنند.

رضایی اصحاب رسانه را قشر مظلومی توصیف کرد که خود فریادرس مظلومان و محرومان جامعه و انعکاس دهنده مطالبات مردم به مسئولان و خدمات خوب مسئولان به مردم هستند و سپس ادامه داد: باید تلاش کنیم تا این زبان همیشه گویا بماند و مشکلات مادی و معیشتی مانع از انتظارات عظیمی که رهبر معظم انقلاب از این قشر دارند، نشود.

رئیس سازمان بسیج رسانه فارس در پایان باز هم از تمام خبرنگاران و اصحاب رسانه‌ای که با همه مشکلات و موانع تا امروز عاشقانه نسبت به رسالت خبرنگاری پایبند مانده‌اند و در این عرصه مجاهدانه کار خود را ادامه می‌دهند، تقدیر کرد.

انتهای پیام
captcha