جهاد‌دانشگاهی از محورهای توسعه کشور است
کد خبر: 3988253
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
استاندار همدان:

جهاد‌دانشگاهی از محورهای توسعه کشور است

استاندار همدان با بیان اینکه جهاد‌دانشگاهی یکی از مراکز و محورهای توسعه کشور است، اظهار کرد: رویکرد جهاددانشگاهی در دوره‌های آموزشی بلندمدت و تمرکز بر دوره‌های تحصیلات تکمیلی با هدف کاربردی کردن دانش فنی است که امیدواریم این روند در برنامه آموزشی شتاب بیشتری بگیرد.

جهاد دانشگاهی از محورهای توسعه کشور استسید‌سعید شاهرخی، استاندار همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان با گرامیداشت فرارسیدن 16 مرداد، سالروز تأسیس جهاددانشگاهی، اظهار کرد: جهاد‌دانشگاهی یکی از مراکز و محورهای توسعه کشور است. بدون شک، با توجه به تمرکزی که جهاددانشگاهی استان همدان بر سیاست‌های جهاددانشگاهی در کشور و پتانسیل‌های بالقوه استان دارد، فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی خود را هم‌راستا با گام‌های بلند آموزش کشور، به‌طور کمی و کیفی افزایش داده است.

وی ادامه داد: رویکرد جهاددانشگاهی در دوره‌های آموزشی بلندمدت و تمرکز بر دوره‌های تحصیلات تکمیلی با هدف کاربردی کردن دانش فنی است که امیدواریم این روند در برنامه آموزشی شتاب بیشتری بگیرد.

استاندار همدان در رابطه با تأثیر جهاد‌دانشگاهی در عبور از موانع و دستیابی به دانش‌های پیشرفته، مطرح کرد: با توجه به اصول اساسی جهاددانشگاهی یعنی حوزه آموزش و پژوهش، می‌توان گفت که این فرصت، در سایه آموزش برای جهاددانشگاهی امکان‌پذیر است.

شاهرخی ادامه داد: حوزه آموزش در جهاد‌دانشگاهی، نگاهی کاربردی به مهارت‌آموزی و نیز آموزش توانمندی‌های به‌دست‌ آمده از کسب فناوری‌ها دارد.

وی در رابطه با توانمندی نیروهای جهادی در حل مسائل کشور در حوزه‌های مختلف پژوهش و فناوری، فرهنگ، آموزش، کارآفرینی، تجاری‌سازی و اقتصاد دانش‌بنیان، بیان کرد: سازمان‌های موجود در هر جامعه با استفاده از منابع محدودی که در اختیار دارند، به‌گونه‌ای به رفع نیازهای فردی و گروهی افراد جامعه می‌پردازند و از آنجا که منابع تولید همواره با یک ویژگی یعنی کمیابی مواجه هستند، اغلب اصلی‌ترین هدف سازمان‌ها استفاده بهینه از عوامل تولید و رسیدن به اثربخشی است.

استاندار همدان ادامه داد: این عوامل شامل زمین، سرمایه، نیروی انسانی، فناوری و مدیریت است و در این بین نیروی انسانی ارزشمندترین دارایی سازمان‌ها و از حساسیت بسیاری برخوردار است؛ بنابراین عملکرد انسان در درون سازمان، انعکاسی از دانش، مهارت و ارزش‌های اوست.

وی بیان کرد: با توجه به امکاناتی که در اختیار جهاددانشگاهی بوده است، باید گفت که نیروهای این نهاد، موفقیت‌های نسبی برای حل مشکلات کشور داشته‌اند چون به نظر من برای حل مشکلات کشور باید یک اجماع نخبگانی و کاهش فاصله بین جهاددانشگاهی و جامعه صورت گیرد تا بتوان شاهد رشد و شکوفایی و برطرف کردن مشکلات و مسائل شد.

انتهای پیام
captcha