اجرای طرح تابستانه کتاب در استان کرمان
کد خبر: 3989802
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶

اجرای طرح تابستانه کتاب در استان کرمان

طرح تابستانه کتاب در استان کرمان برگزار شد و ۲۴ کتابفروشی از استان در این طرح عضو شدند.

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، محمدرضا علیزاده، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به طرح حمایتی از کتابفروشان با عنوان طرح‌های عیدانه‌ ،تابستانه و پاییز کتاب، بیان کرد: این طرح به دنبال سوق دادن بخشی از یارانه مصرف‌کنندگان به سمت کتابفروشی‌ها است، تا این یارانه در کل کشور مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها همواره در استان کرمان با موفقیت به اجرا درآمده و افزایش فروش و رونق کتابفروشی‌ها را به دنبال داشته است، افزود: این طرح‌های حمایتی طی سال‌های گذشته شانزده دوره برگزار شده است که درسال 1400 نیز هفدهمین دوره تحت نام (طرح بهارانه) و  هجدهمین آن (طرح تابستانه) برگزار شده است.

علیزاده در ادامه به ارائه گزارش مختصری از هجدهمین دوره این طرح‌ها پرداخت؛ و عنوان کرد: طرح تابستانه 1400 از (9 تا 15مرداد ماه) با یارانه۲۰ درصدی کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و دانشگاهی به مخاطبان برگزار گردید.

وی افزود: این دوره از طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها با افزایش ۵۰ درصدی اعتبار همراه بود. بر همین اساس نیز سقف مجاز خرید برای هر خریدار که در طرح‌های پیشین ۲۰۰ هزار  تومان بود، در «تابستانه کتاب ۱۴۰۰» به مبلغ ۳۰۰ هزارتومان افزایش یافت.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: با توجه به  اعلام سایت موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران،  973 کتابفروشی از کشور در طرح «تابستانه کتاب» مشارکت کرده‌اند که از این تعداد 738 کتابفروشی در مراکز استان و 235 کتابفروشی از شهرستان‌ها بودند. و کتابفروشی‌های دارای فروش نیز کتابفروشی 945 هستند.

وی ادامه داد: با توجه به آمار ذکر شده در ارتباط با استان کرمان در این طرح، تعداد 24 کتابفروشی از استان در این طرح عضو شدند که از این تعداد 19 کتاب فروشی در مرکز استان و 5 کتابفروشی در شهرستان‌ها قرار داشتند. تعداد کل فروش آن‌ها ۸۴۶۱ جمعا به مبلغ ۵,۵۱۹,۴۴۱,۵۰۰  ریال است.

 

انتهای پیام
captcha