فعالیت‌های ستاد اقامه نماز چهارمحال‌وبختیاری در بستر شبکه شاد
کد خبر: 3990019
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
کریمی با حضور در خبرگزاری ایکنا تشریح کرد؛

فعالیت‌های ستاد اقامه نماز چهارمحال‌وبختیاری در بستر شبکه شاد

رئیس ستاد اقامه چهارمحال‌وبختیاری در بازدید از خبرگزاری ایکنا ضمن تبریک روز خبرنگار به تشریح فعالیت‌های این ستاد در بستر شبکه شاد پرداخت و اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی ایجاد شده در طی یک سال و نیم گذشته، برنامه‌های ستاد اقامه نماز در دستگاه‌ها و ادارات و به‌ویژه در مدارس، به سمت بستر فضای مجازی سوق پیدا کرد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین، محمد کریمی، رئیس ستاد اقامه استان امروز 20 مردادماه در بازدید از خبرگزاری ایکنا ضمن تبریک روز خبرنگار به تشریح فعالیت‌های این ستاد در بستر شبکه شاد پرداخت و اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی ایجاد شده در طی یک سال و نیم گذشته، برنامه‌های ستاد اقامه نماز در دستگاه‌ها و ادارات و به‌ویژه در مدارس، به سمت بستر فضای مجازی سوق پیدا کرد.

وی ادامه داد: در این راستا مبحث تولید محتوا و برگزاری دوره‌ها ‌ویژه دانش‌آموزان در بستر فضای مجازی و شبکه شاد صورت گرفت که از جمله می‌توان به برگزاری 28 مسابقه تولید محتوا برای دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در سال گذشته اشاره کرد که خوشبختانه با استقبال خوبی همراه بود و در هر مسابقه حدود 3 تا 4 هزار دانش‌آموز شرکت داشتند و همین نکته حکایت از آن دارد که فضای مجازی بستر بسیار مناسبی برای ترویج و اشاعه فرهنگ نماز در اختیار ما قرار می‌دهد.

کریمی به برنامه‌های مشترک ستاد اقامه نماز استان با مرکز تخصصی نماز و مرکز تخصصی مهدویت قم اشاره و بیان کرد: این برنامه‌ها با همکاری آموزش و پرورش و ادارات فرهنگی نظیر تبلیغات اسلامی و مبلغان و مدارس علمیه استان در قالب تولید محتوا و برگزاری دوره‌های آموزشی برای دانش‌آموزان در شبکه شاد بارگذاری و اجرا شد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان با تأکید بر اینکه در ایام کرونایی تلاش شد برنامه نماز جماعت در ادارات و دستگاه‌ها و مساجد رنگ نبازد، ادامه داد: این مسئله در مورد مدارس عملی نبود چرا که آموزش در مدارس به شیوه کاملاً مجازی جریان داشت و برگزاری نماز جماعت در مدارس امکان‌پذیر نبود و تلاش شد فرهنگ نماز در بستر شبکه شاد تقویت شود.

کریمی در خصوص برگزاری جشن تکلیف دانش‌آموزان در بستر فضای شاد، تصریح کرد: در سال گذشته سه پویش در این خصوص راه‌اندازی شد؛ «پویش جشن تکلیف خانوادگی»، «پویش نماز در منزل» و «پویش نماز جماعت» در بستر شبکه شاد برگزار شد که این برنامه‌ها در سطح کشور‎ الگوبرداری و در استان‌های دیگر نیز اجرا شد.

وی به اجرای دوره تخصصی چهار ساعته نماز در دستگاه‌ها و ادارات اشاره و بیان کرد: این دوره تخصصی برای اداراتی که اعلام آمادگی کنند برگزار می‌شود؛ ضمن اینکه یک دوره آموزش تخصصی 14 ساعته نیز برای کارکنان دولت پیش‌بینی شده است که با لحاظ کردن شرایط کرونایی، این دوره نیز برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد اقامه نماز در پایان با تقدیر از تلاش‌ خبرنگاران خبرگزاری‌های ایکنا و ایسنا در پرداختن به موضوعات تخصصی نماز، گفت: این دو خبرگزاری برنامه‌های ستاد اقامه نماز را رصد می‌کنند و پوشش می‌دهند و جزو رسانه‌های فعال استان در این موضوع هستند.

یادآوری می‌شود، در پایان این جلسه رئیس ستاد اقامه نماز استان با اهدای هدیه و لوح سپاس از خبرنگاران ایکنا و ایسنا تجلیل کرد.

انتهای پیام
captcha