وضعیت نمازخانه‌های بین‌راهی کردستان مناسب نیست
کد خبر: 3992948
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰

وضعیت نمازخانه‌های بین‌راهی کردستان مناسب نیست

دبیر ستاد اقامه نماز کردستان با تأکید بر اینکه استان کردستان در زمینه نمازخانه‌های بین‌راهی نسبت به دیگر استان‌ها وضعیت مناسبی ندارد، گفت: در این راستا باید کارگروهی تشکیل و مقدمات راه‌اندازی آن در استان فراهم شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، اکبر عظیمی، دبیر ستاد اقامه نماز استان کردستان، در نشست ستاد نماز استان کردستان که دیروز، دوم شهریورماه در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: تمهید، تعلیم، ترویج و تعمیق فرهنگ اقامه نماز، شناسایی، فعال‌سازی و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های جامعه در امر اقامه نماز، برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی مستمر عملکرد دستگاه‌های اجرایی در امر اقامه نماز، تربیت نیروی متخصص و تولید محتوای مورد نیاز، شناسایی موانع و مشکلات اقامه نماز در جامعه و پیگیری رفع آن از طریق دستگاه‌های ذیربط از مأموریت‌ها و رسالت‌های ستاد اقامه نماز است.

وی افزود: در این راستا هر ساله اهداف و برنامه‌های ستاد مشخص و به استان‌ها ابلاغ خواهد شد و برای سال جاری نیز برنامه‌‎های متنوعی تدوین شده که درصورت کاهش همه گیری کرونا این برنامه‌ها به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد اقامه نماز استان کردستان یکی از برنامه‌های تدوین شده برای هر سال را برگزاری اجلاسیه نماز دانست و بیان کرد: بیست‌‌ونهمین اجلاسیه نماز در صورت کاهش همه‌گیری کرونا و مجوز ستاد کرونای استان به صورت حضور برگزار می‌شود.

وی به تقدیر از دستگاه اجرایی فعال در زمینه امر نماز اشاره و بیان کرد: ۲۴ دستگاه اجرایی فعال در زمینه اقامه نماز مشمول قدردانی بوده که ۱۰ دستگاه از این تعداد به صورت ویژه و ۱۴ دستگاه نیز شایسته تقدیر معرفی خواهند شد.

عظیمی با تأکید بر اینکه استان کردستان در زمینه نمازخانه‌های بین‌راهی نسبت به دیگر استان‌ها وضعیت مناسبی ندارد، گفت: در این راستا باید کارگروهی برای بررسی این مسئله تشکیل و مقدمات راه اندازی آن در استان فراهم شود.

وی لازمه رسیدن به آرامش درونی را اجرای فریضه نماز و ارتباط با معبود دانست و گفت: انسان‌ها در عصر کنونی به واسطه آشفتگی‌ها و مشکلاتی که گریبانگیر آنها است با استرس و اضطراب مواجه هستند که بهترین راهکار و وسیله برای ایجاد آسایش و آرامش خواندن نماز است.

دبیر ستاد اقامه نماز استان کردستان یادآور شد: دنبال دستوری و اداری کردن اقامه نماز نیستیم اما می‌طلبد بستر و امکانات لازم اقامه نماز در همه بخش‌ها به‌ویژه دستگاه‌های اجرایی و خانواده‌ها در جوامع اسلامی مهیا باشد.

انتهای پیام
captcha