رفع مشکل کمبود آب در ربط سردشت
کد خبر: 3994022
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷

رفع مشکل کمبود آب در ربط سردشت

فرماندار سردشت از رفع مشکل قطعی و کمبود آب در برخی محله‌های شهر ربط از توابع این شهرستان با اقدام به موقع شرکت آب و فاضلاب خبر داد.

ارسالی| رفع مشکل کمبود آب در ربط سردشتبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، به نقل از روابط‌عمومی فرمانداری سردشت، اقصی نخشی‌پور، فرماندار سردشت اظهار کرد: مشکل قطعی و کمبود آب در برخی محله‌های شهر ربط از توابع این شهرستان با اقدام به موقع شرکت آب و فاضلاب رفع شده است.

وی با تأیید مشکل کمبود آب در برخی محله‌های شهر ربط افزود: مشکل آب در این مناطق به دلیل قطع جریان برق و به تبع آن خالی شدن منابع آب صورت گرفته بود.

فرماندار سردشت با بیان اینکه شرایط توپوگرافی این مناطق به گونه‌ای است که در ارتفاعات واقع شده و برای آب‌رسانی به آنها باید از پمپ استفاده شود تا جریان آب در شبکه آب‌رسانی برقرار باشد، ادامه داد: این مناطق از جمله محله «بالادست کمربندی» به طور عمده در حاشیه شهر و به صورت غیرمجاز احداث شده است. با وجود این امر با بروز مشکل، اکیپ‌هایی از شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی به این منطقه اعزام و مشکل قطع برق و کاهش جریان آب را رفع کردند به طوری که هم‌اکنون کمبود آب در این محله‌های به طور کامل مرتفع شده است.

نخشی‌پور عدم رعایت الگوی مصرف در شهر ربط را یکی از مشکلات آب‌رسانی در این منطقه عنوان و تصریح کرد: میزان تولید آب در این شهر ۸۰ متر مکعب برثانیه است در حالی که خانوارها با رعایت الگوی مصرف با ۵۰ تا ۶۰ متر مکعب آب نیاز خواهند داشت ولی مصرف بی‌رویه در این شهر گاهی موجب کمبود آب می‌شود.

وی در پایان تأکید کرد: طرح توسعه شبکه آب‌رسانی شهر ربط نیز در دست بررسی است که در آینده به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

 

انتهای پیام
captcha