ترویج فرهنگ اقامه نماز فقط وظیفه دستگاه‌های فرهنگی نیست
کد خبر: 3994108
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۷

ترویج فرهنگ اقامه نماز فقط وظیفه دستگاه‌های فرهنگی نیست

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سقز با اشاره به اینکه تبیین و ترویج فرهنگ اقامه نماز فقط وظیفه دستگاه‌های فرهنگی نیست، بیان کرد: در این راستا همه ارگان‌ها و ادارات باید همت و تلاش والایی در همکاری با دستگاه‌های فرهنگی داشته باشند.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام برومند رازیانی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سقز، شامگاه گذشته، هشتم شهریورماه در نشست ستاد اقامه نماز شهرستان اظهار کرد: نماز، مظهر پیوند و ارتباط با خداست، به همین دلیل از همه عبادت‌ها برتر و بالاتر است.

وی با اشاره به اینکه مؤمنان به اصل نماز و زمان برگزاری آن توجه خاصی دارند، افزود: ترویج نماز موجب کاهش و از بین بردن آسیب‌های اجتماعی می‌شود چراکه اقامه نماز انسان را از زشتی و پلیدی دور می‌کند و سلامت جامعه را تضمین می‌کند و خدمت به برپایی این فریضه دینی توفیقی الهی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سقز با بیان اینکه اقامه نماز مسیر دین و آیین دین‌داری را نشان می‌دهد، بیان کرد: کانون‌های فرهنگی تبلیغی و خانه قرآن‌های وابسته به اداره تبلیغات اسلامی می‌توانند با همکاری خانواده‌ها نقش خود را در این زمینه ایفا کنند.

وی افزود: باید در فضایی مناسب و فرهنگی و شاد به فرزندان نماز خواندن را بیاموزیم و آنان را در تداوم بر اقامه نماز تشویق کنیم و در سایه آن تمام مفاهیم دینی را به فرزندان انتقال دهیم.

حجت‌الاسلام رازیانی با اشاره به اینکه تبیین و ترویج فرهنگ اقامه نماز فقط وظیفه دستگاه‌های فرهنگی نیست، بیان کرد: در این راستا همه ارگان‌ها و ادارات باید همت و تلاش والایی در همکاری با دستگاه‌های فرهنگی داشته باشند و باید از تمام ظرفیت خود برای ترویج اقامه نماز استفاده کنیم.

یادآور می‌شود؛ در این مراسم فرماندار ویژه سقز طی حکمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی سقز و مسئول کانون‌های فرهنگی تبلیغی شهرآرا و مسئول خانه قرآن ریحانة‌النبی را به‌عنوان عضو حقیقی شورای اقامه نماز منصوب کرد.

انتهای پیام
captcha