لزوم توجه ویژه به مفاد پیام‌های مقام معظم رهبری در اجلاس نماز
کد خبر: 3995271
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور تأکید کرد:

لزوم توجه ویژه به مفاد پیام‌های مقام معظم رهبری در اجلاس نماز

قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: مقام معظم رهبری در 30 سال گذشته رهنمودهای زیادی داشتند که لازم است توجه عمیقی به مفاد پیام‌های ایشان در اجلاس نماز شود.

توجه ویژه به مفاد پیام‌های مقام معظم رهبری در اجلاس نمازبه گزارش ایکنا از همدان، سیداحمد زرهانی، قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور، 14 شهریورماه در جلسه شورای نماز استان همدان که با حضور مسئولان استانی به‌صورت ویدئو‌کنفرانس در سالن جلسات استانداری همدان برگزار شد، اظهار کرد: نماز مسئله اساسی کشور است و با توجه به اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم سخن از نوسازی جامعه و جامعه‌سازی به میان آورده‌اند باید به این موضوع توجه ویژه‌ای شود.

وی با بیان اینکه نماز زیربنای تحولات اجتماعی و اقتصادی ما است، افزود: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های حکمرانی اسلامی اهتمام ویژه بر اقامه نماز است که باعث تطهیر جامعه می‌شود.

زرهانی تأکید کرد: مقام معظم رهبری در 30 سال گذشته رهنمودهای زیادی داشته‌اند که توجه عمیقی باید به مفاد پیام‌های ایشان در اجلاس نماز شود.

وی اظهار کرد: با توجه به نقش مهم مدارس در ترویج فرهنگ نماز دولت کریمه کمک کند و امکان بازگشایی مدارس را فراهم کند تا هرچه زودتر بتوانیم حرکت تعلیم و تربیت اسلامی را در بین دانش‌آموزان و خانواده‌ها ترویج دهیم.

قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور با تأکید بر اینکه ترویج فرهنگ نماز در بین خانواده و دانش‌آموزان برای ما در اولویت است، افزود: به‌منظور نیل به این هدف کارگروه تخصصی با حضور معلمان مدارس و کارشناسان علوم تربیتی ایجاد و به این بحث بپردازند.

وی با بیان اینکه در ترویج نماز فضای مجازی باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: ما باید با استفاده و مدیریت فضای مجازی و با تولید محتواهای مؤثر به رشد معنوی و اخلاقی معارف نماز در این فضا کمک کنیم.

زرهانی با اشاره به نقش مؤثر صدا و سیما در ارتقای سطح معارف اسلامی جامعه بیان کرد: حال که با توجه به شرایط کرونایی امکان حضور در تجمعات مقدور نیست صدا و سیما می‌تواند با کمک از دانشمندان اسلامی به دانش‌افزایی جامعه کمک کند.

وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های حوزه و دانشگاه در امور آموزشی برای معرفی فلسفه نماز بسیار مؤثر است، بخشی از مهندسی جامعه به عهده هنرمندان و ادیبان هر جامعه است باید این را دریابیم و میدان عمل را برای آن‌ها ایجاد کنیم.

قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور تأکید کرد: ارتباط با مساجد و همفکری در خصوص مسائل و معارف نماز و ترغیب خانواده‌ها و برقراری ارتباط بین خانه، مسجد و مدرسه باید و تشکیل منظم جلسات شورای اقامه نماز با حضور مدیران کل طبق دستورالعمل‌های ابلاغی مورد توجه قرار گیرد.

زرهانی در پایان با بیان اینکه همدان قدرت تغذیه علمی و فکری در سطح ملی را دارد، گفت: ما انتظار داریم که ستاد اقامه نماز استان با استفاده از ظرفیت‌های علمی و فرهنگی استان همدان کارنامه آن را روشن‌تر کنند.

انتهای پیام
captcha