مراجعه دیرهنگام به پزشک؛ از مهم‌ترین عوامل مرگ‌ و میر در کرونا
کد خبر: 3997276
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴

مراجعه دیرهنگام به پزشک؛ از مهم‌ترین عوامل مرگ‌ و میر در کرونا

طبق اعلام پزشکان متخصص، مراجعه دیرهنگام بیماران به پزشک و بستری دیرهنگام، از مهم‌ترین عوامل مرگ و میر در موج پنجم کرونا بودند.

به گزارش ایکنا از فارس، مجید اکبرزاده، مشاور عالی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، 22 شهریورماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت زمان مراجعه بیماران مشکوک و مبتلا به کووید ۱۹ به پزشک و مراکز درمانی، مراجعه دیرهنگام بیماران به پزشک و بستری دیرهنگام را از مهم‌ترین عوامل مرگ و میر در موج پنجم کرونا برشمرد.

وی افزود: توصیه می‌شود افراد به محض مشاهده علایم کرونا شامل سرفه، آبریزش بینی، درد قفسه سینه، تنگی نفس، استفراغ و حالت تهوع مکرر، دردهای عضلانی، به پزشک خانواده یا مراکز ۱۶ ساعته تشخیص و درمان سرپایی کرونا مراجعه کنند.

اکبرزاده تأکید کرد: افراد به‌ویژه بیماران دارای بیماری زمینه‌ای، مشکلات ریوی، کلیوی، فشار خون بالا و دیابت، سالمندان و افراد چاق، با مشاهده علایم تنفسی به پزشک خانواده یا مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کرده و پیگیر وضعیت سلامت خود باشند.

مشاور عالی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: پزشکان آموزش دیده، پرستار و مراقب سلامت در مراکز ۱۶ ساعته کرونا ضمن معاینه و بررسی شرایط بیماران، خدمات موردنیاز همچون تجویز دارو، درخواست سی تی اسکن و انجام تست PCR و تست سریع را ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد به‌دلیل ترس و نگرانی از آلودگی محیط‌های بیمارستانی از بستری شدن خودداری می‌کنند، این امر را موجب تأخیر در آغاز فرایند درمان مؤثر و خطرات جبران‌ناپذیر دانست.

به گفته اکبرزاده در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت می‌شود و افراد بدون نگرانی و ترس از انتقال کروناویروس می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: اولویت در کاهش آمار ابتلا به کرونا، فاصله‌گذاری فیزیکی، پرهیز از برگزاری و شرکت در تجمعات و استفاده از ماسک است و در هر جایی که امکان کاهش تجمع وجود دارد، باید این کار انجام شود.

وی یادآور شد: با عزم جدی و همت همگانی در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و افزایش آمار واکسیناسیون در استان نسبت به گذر از پیک پنجم ویروس کرونا امیدوار هستیم.

انتهای پیام
captcha