رونمایی از قطعه موسیقی «شهر خون» در هفته دفاع مقدس در سمنان
کد خبر: 3997915
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳

رونمایی از قطعه موسیقی «شهر خون» در هفته دفاع مقدس در سمنان

آهنگساز قطعه «شهر خون» گفت: قطعه موسیقی «شهر خون» با صدای «علیرضا افتخاری» در فضای موسیقی ایرانی ارکسترال، روز ۳۱ شهریور به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در سمنان رونمایی می‌شود.

رونمایی از قطعه موسیقی «شهر خون» در هفته دفاع مقدس در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان،به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ابوالفضل صادقی‌نژاد،معاون فرهنگی و رسانه‌ای این اداره کل امروز 25 شهریور با بیان اینکه در  ایران زمین همواره درگیر جنگ‌های متعدد بوده و خون پاک شهدایی مانند ستارخان، میرزا کوچک خان، دلواری و سردار سلیمانی ضامن آزادی شده گفت: پرداختن به موضوع افرادی که در راه وطن ایثار کردند، وظیفه همه ما است.

وی ادامه داد: با تشویق مدیرکل فقید صدا و سیمای مرکز سمنان، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی توکلیان، قطعه موسیقی جدیدی با شعری از مهدی خادمیان از شاعران استان سمنان و با صدای خواننده‌ای سرشناس تولید شد.

آهنگساز قطعه «شهر خون» با اشاره به اینکه تنظیم این قطعه را فرید قهرمان‌پور انجام داد افزود: نوشین پاسدار، مسعودنوروزی و روزبه زرعی نوازندگان این قطعه بودند.

صادقی‌نژاد بیان کرد: این قطعه موسیقی با حمایت موسسه «صدای هنر» با مدیریت ایوب صادقی‌نژاد آغاز شد و به سرانجام رسید.

آهنگساز با تاکید بر اینکه قطعه «شهر خون» در آغاز هفته دفاع مقدس به عنوان برگی از تاریخ پرافتخار ایستادگی مردم جان بر کف و ایثارگر ایران است متذکر شد: این قطعه با گذشتن از تمام تعلقات دنیوی سربلندی و افتخار این سرزمین را رقم زدند، تقدیم می‌شود.

انتهای پیام
captcha