17500 دانش‌آموز سمنانی حضوری به مدرسه می‌روند
کد خبر: 3999569
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۸

17500 دانش‌آموز سمنانی حضوری به مدرسه می‌روند

مدیر کل آموزش‌وپرورش استان سمنان بابیان اینکه ۱۷ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز استان سوم مهرماه حضوری به مدرسه می‌روند، گفت: این دانش آموزان در مدارس کم جمعیت تحصیل می‌کنند.

17500 دانش‌آموز سمنانی حضوری به مدرسه می‌روند

به گزارش ایکنا از سمنان، محمد دستورانی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان، عصر روز گذشته 31 شهریور در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص بازگشایی مدارس، با بیان اینکه سال تحصیلی جدید با شعار تسهیل فرصت یادگیری باکیفیت در گام دوم انقلاب سوم مهرماه آغاز می‌شود، گفت: برای سالجاری ۱۷ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز استان در ۲۰۳ مدرسه حضوری به مدرسه می‌روند.

وی ادامه داد: این مدارس جمعیتی کمتر از ۵۰ دانش‌آموز و اغلب در مناطق روستایی و عشایری نظیر فولاد محله، چاشم، کوه زر، کالپوش و بیارجمند قرار دارند که در این راستا برخی از مدارس غیر دولتی که جمعیت کمی نیز دارند در این مقوله قرار داده شدند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان مقطع اول و دوم دبستان یک روز در هفته را به صورت حضوری مدرسه می‌روند، اظهار کرد: برای مقاطع نهم و دوازدهم نیز کار ویژه‌ای صورت گرفته که دانش‌آموزان هنرستانی و فنی و حرفه‌ای با توجه به اینکه کمتر از ۱۵ نفر هستند و از مساحت خوبی نیز فضای کارگاهی آن‌ها برخوردار است حضوری سال تحصیلی را آغاز می‌کنند.

دستورانی با تاکید بر اینکه مدارس از ۵۰ تا ۱۵۰ نفر جمعیت نیمه اول آبان به صورت نیمه‌حضوری و گروه‌بندی بازگشایی می‌شوند افزود: برای مدارس پرجمعیت نیز تا پایان آبان‌ماه آموزش مجازی ادامه دارد و شیوه بازگشایی آرام تدریجی و اقتضایی است.

به گفته وی؛ سلامت دانش‌آموزان در اولویت قرار دارد و بودجه لازم برای تهیه مواد ضدعفونی‌کننده در اختیار مدیران مدرسه داده‌شده که بر این اساس آزادی عمل کاملاً برای مدارس وجود دارد تا بسته به شرایط این بازگشایی را انجام دهند لذا اعتمادسازی والدین، دانش‌آموزان و معلمان در دستور کار است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بابیان اینکه ۹۳ درصد معلمان دز اول و ۸۸ درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند که درمجموع یک هزار و ۲۰۰ معلم واکسن هنوز نزده و ۱۰ هزار و ۱۱۷ معلم واکسن مربوط را دریافت کردند.

دستورانی بر روند واکسیناسیون برای دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ تاکید کرد و افزود: این موضوع طراحی و به‌زودی ابلاغ می‌شود که نوع واکسن دانش‌آموزان سینوفارم و مورد تأیید وزارت بهداشت است و خانواده نگرانی بابت این موضوع نداشته باشند همچنین افراد شش تا ۱۲ سال نیازی به واکسن ندارند.

وی بابیان اینکه شبکه شاد به‌روزآوری شده و یک سری امکانات به آن افزوده‌شده است، گفت: قابلیت آزمون‌سازی و صوت از جمله مواردی هستند که برای ارتقا آن در نظر گرفته‌شد و باید گفت که اینترنت استفاده از این شبکه شاد رایگان است و موارد غیرازاین با سامانه ۱۹۵ قابل‌پیگیری خواهد بود.

وی افزود: زنگ «مهر و مقاومت»، «ایثار و شهادت» و «نماز» به صورت همزمان در مدرسه دوره اول متوسطه دخترانه شاهد سمنان با حضور استاندار و جمعی از مقامات استانی طنین‌انداز می‌شود.

انتهای پیام
captcha