تاثیر آموزش مجازی در انتقال مفاهیم 40 درصد اثرگذار است
کد خبر: 3999571
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۷

تاثیر آموزش مجازی در انتقال مفاهیم 40 درصد اثرگذار است

رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش پرورش با بیان اینکه آموزش مجازی ۳۰ تا ۴۰ درصد در انتقال مفاهیم اثرگذار است، گفت: آموزش‌های مجازی در بهترین حالت، کیفیت لازم را ندارد.

تاثیر آموزش مجازی در انتقال مفاهیم 40 درصد اثرگذار است

به گزارش ایکنا از سمنان، فرهاد کریمی، رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش پرورش عصر روز گذشته 31 شهریور در نشست خبری با خبرنگاران در سمنان با بیان اینکه ماهیت تعلیم و تربیت فرایند تعاملی و دو جانبه از سوی دانش‌آموز و معلم است که باید پیوسته زنده و در حال عمل باشد، ابراز داشت اظهار کرد: اگر این امر صورت نگیرد یعنی آموزشی نیز شکل نگرفته که مطالعات نشان می‌دهد که آموزش‌های مجازی حداکثر ۳۰ الی ۴۰ درصد در انتقال مفاهیم نقش دارد.

وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از آموزش‌ها در تعاملات زنده است و اساساً اگر دانش‌آموز با معلم در تعامل نباشد رشد اخلاقی و فکری او به شدت دچار واپس رفتگی می‌شود بنابراین در آموزش‌وپرورش ناگزیر به آموزش‌های حضوری نیازمند هستیم.

رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش پرورش یادآور شد: تجربه این ۱۹ ماه شروع پاندومی کرونا و تعطیلی مدارس نشان داد آموزش‌های مجازی در بهترین حالت کیفیت لازم را ندارد زیرا طی این مدت ۵۳ هفته آموزشی مفید را از دست دادیم و ایران در بین کشورهای دنیا یکی از کشورهای با بیشترین تعطیلات مدارس بوده است.

کریمی با تاکید بر اینکه تعطیل کردن مدارس کشور با خسارات سنگین مواجه می‌شود، یادآور شد: مطالعات نشان می‌دهد اگر دانش‌آموز پنج‌تا هفت ماه از کلاس درس عقب بماند احتمال ترک تحصیل اون فرد به سه برابر افزایش خواهد یافت و ۳۰ الی ۴۰ درصد درآمد اقتصادی خودش را تا ۲۰ سال آینده از دست خواهد داد و این منجر به خسران برای کشور می‌شود.

به گفته وی؛ فرهنگ ما با آموزش مجازی همسو نیست چراکه هنوز نتوانستیم دانش‌آموز را خود تنظیم بار بیاوریم که در این راستا به دنبال بازگشایی تدریجی هستیم تا خود فرایند آموزش را شاهد باشیم اما در وهله اول سلامت دانش‌آموز مهم است که با رعایت پروتکل‌ها یادگیری انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha