آغاز سال تحصیلی در ۳۵۰ مدرسه سمنان به صورت حضوری
کد خبر: 3999993
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹

آغاز سال تحصیلی در ۳۵۰ مدرسه سمنان به صورت حضوری

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: در ۳۵۰ مدرسه، ۱۷ هزار و ۵۰۰ دانش آموز که عمدتاً در مناطق روستایی و عشایری است، تعلیم به صورت حضوری آغاز شده است.

آغاز سال تحصیلی در ۳۵۰ مدرسه سمنان به صورت حضوری

به گزارش ایکنا از سمنان، محمد دستورانی،مدیرکل آموزش و پرورش استان، صبح امروز 3 مهر در مراسم آغازین روز سال تحصیلی جدید در استان در دبیرستان دخترانه شاهد سمنان با بیان اینکه امروز با همکاری همگان، یک سوم مدارس ما به صورت حضوری در مدار تعلیم و تربیت قرار گرفتند، گفت: در ۳۵۰ مدرسه، ۱۷ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز که عمدتاً در مناطق روستایی و عشایری است، تعلیم به صورت حضوری در مدار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در نیمه دوم مهرماه، مدارس با جمعیت ۱۵۰ نفر و به صورت گروه‌بندی و با رعایت پروتکل‌ها به مدار تعلیم حضوری اضافه می‌شوند که در این راستا در پایان آبان‌ماه و با توجه به سرعت واکسیناسیون، در مدارس پرجمعیت به صورت حضوری و گروه‌بندی، فرایند آمورش و تعلیم انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید بر اینکه مدرسه تلویزیونی، شبکه شاد که به روز آوری، محتوا در آن بارگذاری و همچنین قابلیت‌های جدید نیز به آن اضافه شده یادآور شد: بسته‌های آموزشی، در کنار روش حضوری آموزش در حال فعالیت خواهد بود، که اینترنت شبکه شاد برای همگان رایگان خواهد بود.

دستورانی اظهار کرد: نقطه آغاز تعلیم و تربیت خانه و خانواده و نقطه تکامل این فرایند مدرسه است و هیچ مکانی مانند مدرسه در اجتماعی شدن تغییر رفتار و یادگیری دانش آموزان مؤثر نیست و هیچ پرده نمایشی چون معلم نمی‌تواند ایفای نقش کند.

به گفته وی؛ اهمیت تعلیم و تربیت به خصوص در کانال مدرسه و سپس جامعه، روشن و آشکار است که بر این اساس تداوم این فرایند اجتماعی در جامعه و بستر نهادهای اجتماعی است.

انتهای پیام
captcha