تاکنون ۲۰ هزار زائر از دو مرز خوزستان به کشور بازگشتند
کد خبر: 4001200
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۸

تاکنون ۲۰ هزار زائر از دو مرز خوزستان به کشور بازگشتند

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان با بیان این که پایانه‌های مرزی در وضعیت کنترلی مطلوبی قرار دارند، گفت: ورودی زائرین از دو پایانه مرزی خوزستان تاکنون ۲٠ هزار نفر گزارش شده است.

بازگشت به گزارش ایکنا از خوزستان، ولی‌اله حیاتی، معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان، در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت پایانه‌های مرزی استان خوزستان و تدابیر و تمهیدات اتخاذ شده برای بازگشت زائرین اظهار کرد: برپایی و استقرار ۵٠ موکب و ایستگاه پذیرایی با ملزومات لازم در شلمچه، ۲٠ موکب و ایستگاه در چذابه و آغاز به فعالیت یک دستگاه ریل باس قطار از خرمشهر به شلمچه و بالعکس با ظرفیت هر رام ۴٠٠ نفر  بخشی از تمهیدات برای برگشت زائران حسینی است.

وی افزود: چهار رام قطار از خرمشهر به تهران با ظرفیت هر رام ۵٠٠ نفر  و دو ریل باس از خرمشهر به مرکز استان خوزستان به ظرفیت هر رام ۵٠٠ مسافر فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان از استقرار ۲٠٠ اتوبوس برون استانی در شلمچه و ۵٠ اتوبوس درون استانی در چذابه به عمق کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر ۴٠ اتوبوس خط  واحد در شلمچه مستقر هستند و کار انتقال زائرین را به خرمشهر و آبادان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز انجام می‌دهند.

حیاتی افزود: در همه مسیرها و محورهای مواصلاتی مرزی، اکیپ‌های امداد و نجات و بهداشت و درمان با هدف انجام تست‌های مربوطه بهداشتی از جمله رپید و پی سی آر و یگان‌های انتظامی، پلیس راهور و یگان امداد برای ارائه خدمات انتظامی و کنترلی استقرار دارند.

انتهای پیام
captcha