آمار مرگ و میر در اردبیل افزایش یافت
کد خبر: 4006267
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲

آمار مرگ و میر در اردبیل افزایش یافت

مدیرکل اداره ثبت احوال استان اردبیل، گفت: شرایط کرونایی یکی از عوامل مهم افزایش مرگ و میر و فوتی‌ها است که متأسفانه در نیمه نخست امسال، در مقابل افزایش فوتی‌ها شاهد روند نزولی در زاد و ولد بودیم.

رضازاده// آمار مرگ و میر در اردبیل افزایش یافتبه گزارش ایکنا از اردبیل، شهرام رسولی، مدیرکل اداره ثبت احوال استان اردبیل، 27 مهرماه، در جمع خبرنگاران در اردبیل، اظهار کرد: شرایط کرونایی یکی از عوامل مهم افزایش مرگ و میر و فوتی‌ها است که متأسفانه در نیمه نخست امسال، در مقابل افزایش فوتی‌ها شاهد روند نزولی در زاد و ولد هستیم که در این استان با شیب کاهشی 1.5 درصدی روبه‌رو است.

وی بیان کرد: ثبت آمار ازدواج نیز در نیمه نخست امسال افزایش 1.5 درصدی داشته اما آمار طلاق نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییر آنچنانی نیافته و در حال حاضر یکی از مواردی که سریعاً انجام می‌یابد، این است که بیش از 95 درصد ثبت وقایع حیاتی در موعد مقرر 15 روز انجام می‌شود و ما کم‌ترین تعلل و تأخیر را در این حوزه شاهد هستیم.

مدیرکل اداره ثبت احوال استان اردبیل، ادامه داد: درصدد تغییر وضعیت شناسنامه‌های کاغذی به مکانیزه هستیم که در این زمینه با توجه به افزایش مراجعین، تاکنون موفق شدیم 85 درصد تعویض شناسنامه‌های قدیمی را به مکانیزه تبدیل کنیم و در این زمینه اداره کل ثبت احوال به صورت دقیق آمار وقایع چهارگانه را در اختیار مراجع ذی‌ربط قرار می‌دهد و هیچ مشکلی در ثبت این آمار و ارائه اطلاعات به نهادهای مرتبط وجود ندارد.

رسولی تصریح کرد: 10 درصد جمعیت در انتظار دریافت کارت ملی انجام یافته و ثبت‌نام آن‌ها برای دریافت کارت ملی در استان انجام یافته است که با تفاهم سازمان برنامه و بودجه تلاش بر این است تا صدور کارت ملی هوشمند تا آخر امسال برای این افراد به انجام برسد که انتظار می‌رود تا آخر امسال این آمار تحققی عینی پیدا کند.

انتهای پیام
captcha