راه‌ اندازی باغ پرندگان قم در سايه سخت‌گيری نادرست مسئولان/ توجه به ساختار منسجم برای بزرگداشت روز قم
کد خبر: 4009528
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴

راه‌ اندازی باغ پرندگان قم در سايه سخت‌گيری نادرست مسئولان/ توجه به ساختار منسجم برای بزرگداشت روز قم

شهردار قم با بيان اينكه برخی از مسئولان مخالف راه‌اندازی باغ پرندگان به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری هستند، گفت: با سخت‌گیری و اعمال برخی امور از جمله الزام بر تست پی سی آر برای پرندگان اجازه راه‌اندازی این مجموعه تفریحی شاخص و زیبا را نمی‌دهند.

مرتضی سقائیان نژاد شهردار قمبه گزارش ايكنا از قم، مرتضی سقائيان‌نژاد، شهردار قم در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر يكشنبه 9 آبان‌ماه برگزار شد، ضمن تاكيد بر لزوم حفظ شأن و منزلت روز قم، اظهار کرد: متاسفانه فقط شهرداری قم در گرامیداشت اين روز فعاليت‌های لازم را انجام می‌دهد؛ در هفته قم بايد هر روز یک همایش در ابعاد ملی و بین‌المللی جهت معرفی ظرفیت‌های قم برگزار شود.

وی ادامه داد: نباید شهرداری قم در برگزاری مراسم روز قم به تنهایی در کف میدان باشد؛ راه‌اندازی دبیرخانه و ساختاری منسجم برای بزرگداشت روز قم ضروری است تا به تدریج این روز در سطح ملی و بین‌المللی نهادینه شود.

سقائيان نژاد با بيان اينكه روز قم از سال ۹۷ به تصویب شورای فرهنگ عمومی استان رسیده است، افزود: متاسفانه تاکنون رضایت و عملکردی که شایسته اين روز باشد، عملياتی نشده است.

برای گرامیداشت روز قم باید تمام نهادهای استانی درگیر باشند

شهردار قم با تاكيد بر اينكه در مساله روز قم باید تمام نهادهای استانی درگیر باشند، اظهار کرد: لازم است دستگاه‌هایی مانند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه‌های علمیه و سایر ادارات استان در خصوص روز قم وارد میدان شوند.

وی با تاكيد بر ضرورت حفظ جایگاه و منزلت واقعی شهر قم افزود: اموری از جمله تحولات و برکات شهر قم با ورود حضرت معصومه(س)، معرفی و شناخت نسبت به مرقد این بانوی کریمه(س)، مساله معرفی و شناخت امام، شناخت مسجد جمکران، شناخت علما و اندیشمندان دینی مدفون و در حیات قم، میراث تاریخی، شناخت جامع از تهاجم فرهنگی پیرامون قم باید در قالب برنامه‌های روز قم مورد توجه باشد.

شهردار قم با بيان اينكه شهرداری در زمينه فرهنگی تلاش‌های بسياری دارد، تصريح كرد: با توجه به اينكه قم شهری فرهنگی است و شاهد هجمه‌های فرهنگی در اين شهر هستيم، ساختار فرهنگی كه در شهرداری قم در گذشته شكل گرفته رضايت بخش نبوده است.

سقائيان‌نژاد گفت: طرح‌های تفريحی و رفاهی شاخصی برای افزایش ماندگاری زائران و گردشگران در قم در حال انجام می‌باشد كه شیوع کرونا تاثیر منفی بر بسیاری از آن‌ها داشته است.

چند صدایی؛ مشکل اصلی آزادسازی خیابان شهید برقعی

شهردار قم عنوان كرد: آزادسازی خيابان شهيد برقعی انجام شده اما به‌دلیل ثبت مسجد در ميراث فرهنگی، تصميم گرفتیم كه بخش ثبت شده تخريب نشود و برای ايمنی طرح، خيابان 30 متری آرام‌سازی و اطراف مسجد زيباسازی می‌شود؛ متاسفانه يكی از مشكلات در اجرای اين طرح چند صدايی است و شهرداری برای حفظ مسجد دغدغه دارد.

وی گفت: شهرداری برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و ایثارگری دنبال بهانه‌ای برای بهبود شرایط کاری این افراد است؛ برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و همچنين در ارتباط با ایثارگران اقداماتی انجام گرفته كه این موضوع در شهرداری قم تسهیل شده و در حال طی شدن مراحل اداری و گزینشی است؛ همچنين قانونی در مجلس شورای اسلامی برای به کارگیری کارکنان در حال تدوین است که در صورت تصویب این قانون، اقدامات بعدی بر اساس آن انجام می‌شود.

120 دوربین در سطح شهر نصب می‌شود

وی در خصوص وضعيت دوربين‌های سطح شهر تصريح كرد: از 120 دوربين نصب شده در سطح شهر، 114 دوربين فعال است و 120 دوربين ديگر نيز  به زودی در سطح شهر نصب می‌شود.

شهردار قم بيان كرد: حركت به سوی شهر الكترونيک هدف اصلی شهرداری قم است كه بايد سيستم‌ها نيز در اين زمينه تغيير كند.

وی گفت: شهرداری قم با وجود شرایط تحریم موفق شده برنامه‌های عمرانی خود را ۷۲ درصد و بودجه‌های پیش‎بینی شده خود را ۹۳ درصد محقق کند که در سطح کشور یک مساله بسیار قابل توجه است.

سقائيان‌نژاد در خصوص وضعيت پروژه عمارياسر افزود: تلاش ما در پروژه تونل غدير بر این است كه طی سالجاری حدود 300 متر آن اجرا شود؛ همچنين پروژه را از ميدان معلم تا خيابان ممتاز اجرایی می‌کنیم و طی سالجاری 80 ميليارد تومان برای تملكات اين بخش در نظر گرفته شده است.

از حل مشکلات زیربنایی جمکران تا امکان آسفالت معابر آن

وی بيان كرد: روستای جمکران به صورت رسمی جزء حریم و محدوده شهری قم قرار گرفته است و امکان توسعه و رشد آن فراهم است؛ پروژه‌های فعال در اطراف مسجد جمکران، رینگ دوم مسجد جمکران و خیابان جمکران تاثیرات مستقیمی بر اين روستا می‌گذارد.

شهردار قم بيان كرد: تا زمانی که مسائل زیربنایی مانند آب و فاضلاب، برق، گاز و غیره در روستای جمکران تکمیل نشود امکان آسفالت معابر آن به سود شهروندان و بودجه‌های عمومی نیست.

وی با اشاره به احداث زيپ لاين و پله معلق در بوستان كوثر افزود: پارك هزار هكتاری از مواردی است كه به جذب توريست كمک می‌كند.

شهردار قم با بيان اينكه برخی از مسئولان مخالف راه اندازی باغ پرندگان به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری هستند، ابراز کرد: با سخت‌گیری و اعمال برخی امور از جمله الزام بر تست پی سی آر برای پرندگان اجازه راه اندازی این مجموعه تفریحی شاخص و زیبا را نمی‌دهند و متاسفانه سخت‌گیری‌های تحمیل شده بر شهرداری قم در خصوص باغ پرندگان در هیچ‌جای کشور سابقه ندارد.

انتهای پیام
captcha