همایش استانی نماز سپاه ثارالله کرمان برگزار شد
کد خبر: 4009636
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵

همایش استانی نماز سپاه ثارالله کرمان برگزار شد

همایش استانی نماز سپاه ثارالله استان کرمان با شعار محوری نماز، نماد قدرت و اقتدار معنوی سپاه امروز 10 آبان‌ماه در محل فاطمیه ستاد سپاه ثارالله استان کرمان برگزار شد.

 سپاه ثارالله کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، همایش استانی نماز سپاه ثارالله استان کرمان با شعار محوری نماز، نماد قدرت و اقتدار معنوی سپاه با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، فرمانده سپاه ثارالله استان، فرمانده انتظامی استان، مدیرکل اطلاعات استان، مسئول ستاد اقامه نماز استان و جمعی از مسئولان استانی امروز ۱۰ آبان‌ماه در محل فاطمیه ستاد سپاه ثارالله استان کرمان برگزار شد.

سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه ثارالله استان در این همایش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه ۳۶ هزار دانش آموز و تشکر از برگزار کنندگان همایش، بیان کرد: نمازی انسان را سالم نگه می‌دارد که طهارت روح و جسم را باهم داشته باشد و تکراری و از روی عادت نباشد و انسان در مقابل ذات مقدس الله تعظیم می‌کند.

وی در ادامه به خاطرات خود از نماز در جبهه و در زمان اسارت پرداخت و گفت: خدا ترسی باعث بازدارندگی از گناه می‌شود، نماز آرامش دهنده قلب‌ها در زمان اسارت بود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مسجد محل آرامش است، بیان کرد: ترویج نماز مهمتر است. باید برای حضور جوانان در مسجد برنامه ریزی کرد و ۳۶ هزار مسجد استان تبدیل به محل معراج جوانان در گام دوم انقلاب اسلامی شود.

حجت‌الاسلام علی عرب‌پور، مسئول دفتر نماینده ولی‌فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این همایش با اشاره به رفتار امام خمینی(ره) در خصوص اقامه نماز اول وقت، گفت: نماز اوج عرفان ما انسانهاست و در رفتار شهدا نمود ویژه‌ای داشته است. در سپاه این نمود معرفتی همیشه سرلوحه کارها بوده است و حتی در زمان کرونا نماز در سپاه ثارالله استان و رده‌های شهرستانی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اقامه شد.

وی با بیان اینکه نماز به‌عنوان یک ژرفا و شاخصه مسلمانی است، گفت: در مجموعه پایگاه‌های سپاه کرمان 10 نمازخانه درحال احداث است و تعداد نمازخانه‌های فعال در سپاه ثارالله ۱۶ باب است.

در این مراسم پیام‌های ویدئویی حجت الاسلام قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور و همچنین سردار محبی، دبیر اجلاسیه سراسری نماز در سپاه پاسداران پخش شد. تجلیل از فرماندهان، سپاهیان، ائمه جماعت، مؤذنین، معقبین و مکبرین، خادمین و سربازان سپاه استان کرمان که در امر نماز جماعت فعال بودند از دیگر برنامه‌های این همایش بود‌.

انتهای پیام
captcha