برگزاری نخستین همایش سراسری نماز در سپاه کردستان
کد خبر: 4009966
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴

برگزاری نخستین همایش سراسری نماز در سپاه کردستان

نخستین همایش سراسری نماز با شعار «نماز، نماد قدرت و اقتدار معنوی در سپاه و بسیج» شامگاه گذشته، ۱۰ آبان‌ماه در حسینه ستاد سپاه بیت‌المقدس کردستان برگزار شد.

سیدصادق حسینی فرمانده سپاه کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، سردار سیدصادق حسینی، فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان امروز، 11 آبان‌ماه در نخستین همایش سراسری نماز با شعار «نماز، نماد قدرت و اقتدار معنوی در سپاه و بسیج» با تبریک به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اسلام اظهار کرد: هیچ واجبی در قرآن به اندازه نماز مورد تأکید قرار نگرفته است چراکه نماز عامل بازدارنده از گناه و وسیله رستگاری است.

وی افزود: نماز ستون دین و موجب قرب ساحت مقدس الهی و معراج هر انسان پاک و مؤمنی است لذا پذیرش هر عبادتی منوط به قبول نماز است و اگر نماز قبول شود همه عبادات انسان قبول خواهد شد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با اشاره به اینکه اقامه نماز به عنوان اخلاص و تقوا شمرده می‌شود، بیان کرد: اقامه نماز جماعت حضور در مسجد، در کنار هم بودن، وحدت و اتحاد، تسکین و آرامش روح انسان را به دنبال دارد لذا به جای آوردن نماز و تلاش برای گسترش فرهنگ نمازخوانی یک وظیفه همگانی است که باید آن را در جامعه ترویج دهیم.

وی ادامه داد: امروز سالروز شهادت آیت‌الله طباطبایی به عنوان اولین شهید محراب انقلاب اسلامی است و اخلاق و منش علمای دین ما ترویج معروفات است پس آنچه را عمل می‌کنیم باید تبیین کنیم.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: معنویت و ایمان مردم ما عامل قدرت و پیروزی است و هر پیشرفت کشور در نتیجه از برکت روح معنوی جوانانی حاصل شده که امامین انقلاب این شرایط را برای آنان فراهم کردند.

وی با اعلام اینکه نماز، یکی از فرائض دین مبین اسلام و از مهم‌ترین و برجسته‌ترین عباداتی است که سرآمد و قله دیگر عبادات محسوب می‌شود، افزود: در هر جامعه‌ای که روح نماز و اقامه این فریضه راه‌گشای الهی، حاکم و فراگیر باشد، بدون شک هنجار شکنی‌ها، هرج و مرج‌ها، بی‌بند و باری ها کمتر خواهد شد و مردم در آرامش و آسایش بهتری زندگی خواهند کرد.

یاد خدا انسان را کنترل می‌کند

در ادامه حجت الاسلام علی مرادی، امام‌جمعه شهرستان بیجار اظهار کرد: نماد یاد خداوندی در همه شئون زندگی با نماز آغاز می‌شود چرا که نماز یاد خدا و آرامش دلها است.

وی با اشاره به اینکه فلسفه اقامه پنجگانه نماز این است که زندگی روزمره انسانها با ذکر شروع و با ذکر پایان یابد، افزود: همه پیوندها منهای پیوند با خدا آسیب پذیر است و تنها ذکر خدا اینها را استحکام می‌بخشد.

امام جمعه شهرستان بیجار تأکید کرد: یاد خدا انسان را کنترل می‌کند و اجازه نمی‌دهد انسان از مسیر الهی دور شود پس همه پیوندها و روابط این عالم یاد خدا و ارتباط با وی است. نماز تنها عبادتی است که در هیچ حالی حتی در میدان جنگ و در شرایط اضطرار و بیماری از عهده انسان ساقط نمی‌شود پس همواره باید در امر برپایی آن در اجتماع کوشا باشیم.

حجت‌الاسلام مرادی تأکید کرد: نماز، پیوست خدا محوری را در وجود انسان تقویت و انسان را به معاد دعوت می‌کند همان‌طور که در گذشته هم نماز پرچم مبارزه با گناه و شرک بوده است و امروز هم نماز امنیت اقتصادی در جامعه را نیز به همراه دارد.

نجات و رستگاری از نتايج نماز است

ماموستا فایق رستمی، امام‌جمعه شهرستان سنندج و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه رمز پیروزی همه مردم ایران را ایمان، دین و نماز دانست و اظهار کرد: انسان‌های نمازگزار نسبت به دیگران، از سعه صدر، متانت و حسن خلق بهتری برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه انسان نمازگزار سعی می کند که امورات فردی و اجتماعی را با همدلی و همزبانی پیش ببرد و از یکه تازی بیزار است، افزود: نماز، عبادتی ا‌ست که تعداد بسیاری از آیات و روایات را به خود اختصاص داده و در قرآن، یکی از مهم‌‌ترین صفات انسان‌های شایسته را خواندن و اقامۀ نماز بر شمرده است.

ماموستا رستمی با اشاره به اینکه نجات و رستگاری از نتايج نماز است، بیان کرد: در اين ميان تنها عبادتی كه انسان را به خداوند نزديك می‌كند، نماز است.

وی یادآور شد: اقامه نماز فقط این نیست که صالحان خود نماز بگذارند این‌گونه نماز خواندن بر تشکیل حکومت الهی متوقف نیست بلکه باید این ستون در جامعه به پا داشته شود و همگان با رازها و اشاره‌های آن آشنا شوند و از برکات آن برخوردار شوند.

انتهای پیام
captcha