مراکز مذهبی و فرهنگی در گلزارهای شهدا ایجاد می‌شوند
کد خبر: 4010456
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵
قاضی‌زاده هاشمی در بدو ورود به شهرکرد؛

مراکز مذهبی و فرهنگی در گلزارهای شهدا ایجاد می‌شوند

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه درصدد ایجاد مراکز مذهبی و فرهنگی در گلزارهای شهدا هستیم‌، گفت: تاکنون دو استان برای این کار اعلام آمادگی کرده‌اند، اما این ظرفیت وجود دارد تا با همکاری استانداران و شهرداران، تمامی گلزارهای شهدا را به حرم مطهر شهدا تبدیل کنیم.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران وارد چهارمحال و بختیاری شد و در بدو ورود مورد استقبال مسئولان استانی قرار گرفت، شرکت در یادواره شهدای لردگان، دیدار با دو خانواده شهید و جانباز بالای 70 درصد در دوران دفاع مقدس، افتتاح آسایشگاه جانبازان، حضور در همایش ایثارگران، حضور در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حضور در شورای اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران از مهم‌ترین برنامه‌های سفر دو روزه معاون رئیس‌جهور به استان است.

قاضی‌زاده هاشمی در بدو ورود به چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف سفر به این استان، اظهار کرد: مردم غیور و شهیدپرور لردگان در 12 آبان‌ماه سال 1365 با پای پیاده به سمت جبهه‌های حق علیه باطل حرکت کردند، هرساله به‌مناسبت گرامیداشت این حرکت شیرمردان بختیاری برنامه‌ای برگزار می‌شود که بنده به دعوت نماینده مردم لردگان برای حضور در این مراسم حضور پیدا کردم.

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه مسیر ایثار، شهادت و فداکاری باز است، عنوان کرد: فردا با حضور مسئولان چهارمحال و بختیاری جلساتی پیرامون حل مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا برگزار خواهد شد و برای حل بخشی از مشکلات این قشر برنامه‌ریزی می‌شود.

وی افزود: در سفرهای رئیس‌جمهور به استان‌ها مسائل و مشکلات جامعه ایثارگری و خانواده‌ شهدا مورد بحث و پیگیری قرار می‌گیرد، امیدواریم بخشی از این مشکلات برطرف شود.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه درصدد ایجاد مراکز مذهبی و فرهنگی در گلزارهای شهدا هستیم‌، گفت: تاکنون دو استان برای این کار اعلام آمادگی کرده‌اند، اما این ظرفیت وجود دارد تا با همکاری استانداران و شهرداران تمامی گلزارهای شهدا را به حرم مطهر شهدا تبدیل کنیم، در گام اول گلزار شهدای کرمان و یزد به‌صورت پایلوت انجام می‌شود و در صورت موفقیت این برنامه برای سایر گلزارهای شهدا اجرا خواهد شد.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه حل مشکل مسکن و اشتغال ایثارگران و خانواده‌های شهدا در اولویت دولت قرار دارد، خاطرنشان کرد: طبق آمارهای در دسترس بین 300 تا 750 هزار متقاضی مسکن در این قشر وجود دارد و همچنین 282 هزار نفر برای اشتغال در سامانه مربوط به خانواده شهدا و ایثارگران ثبت‌نام کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha