دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیشرو در کنترل دخانیات بوده است
کد خبر: 4010483
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۱

دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیشرو در کنترل دخانیات بوده است

مسئول دبیرخانه کنترل مبارزه با دخانیات وزارت بهداشت گفت: از سالی که طرح «شهر بدون دخانیات» مطرح شد‌، دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیشرو در کنترل دخانیات این طرح را به صورت کامل اجرایی کرد.

یوسنکو دانشگاه علوم پزشکیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، بهزاد ولی‌زاده، مسئول دبیرخانه کنترل مبارزه با دخانیات وزارت بهداشت، از طریق ویدیو کنفرانس 12 آبان در مراسم افتتاح دفتر یونسکو در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در برج سپید بیان کرد: سازمان جهانی بهداشت بیش از 70 سال از آغاز فعالیتش می گذرد و تنها برنامه ای که باید برای آن معاهده بین المللی باشد کنترل دخانیات اعلام کرد.

وی افزود: بر این اساس از سال ۲۰۰۵ کنوانسیون جهانی دخانیات بنیان و در حال حاضر 182 کشور عضو در جهان برای کنترل و کاهش مصرف دخانیات تلاش می کنند.

مسئول دبیرخانه کنترل مبارزه با دخانیات وزارت بهداشت گفت: در سال 85 قانون کنترل دخانیات در وزارت بهداشت تصویب و اقدامات زیادی صورت گرفت و تلاش ها در نهایت این شد که در سال 2018 ایران به عنوان رئیس کنفرانس این معاهده بین المللی انتخاب شد و نهمین دوره این کنفرانس هفته آینده با حضور 182 کشور در ایران برگزار خواهد شد.

وی ابراز کرد: این حضور حاصل تلاش همه عزیزان در سطح ملی بوده و هست ضمن اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد جزو دانشگاه های پیشرو در کنترل دخانیات بوده است.
ولی زاده ادامه داد: از سالی که شهر بدون دخانیات مطرح شد در دانشگاه علوم پزشکی مشهد این طرح به صورت کامل اجرایی شد و این نشان داد که تلاش های زیادی در این دانشگاه در این راستا صورت گرفته است.

مسئول دبیرخانه کنترل مبارزه با دخانیات وزارت بهداشت گفت: قطعا تصویب و اجرای دانشگاه بدون دخانیات و مشهد بدون دخانیات به کمک این برنامه کنترل دخانیات خواهد آمد و کمک های بین الملل خواهیم گرفت.

ولی زاده بیان کرد: ما دست به دست هم می توانیم برنامه کاهش مصرف دخانیات در دانشگاه علوم پزشکی مشهد را به عنوان الگویی برای سایر دانشگاه ها ی کشور تبیین کنیم.
وی اظهار کرد: ما بحث شهر قم به عنوان سومین شهر بدون دخانیات در سال 98 اجرا کردیم و حمایت خوبی به ویژه از سوی حوزه علمیه قم از برنامه شد و امید است این نیز در مشهد با حمایت بخش های مذهبی صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha