برگزاری اختتامیه طرح حفظ موضوعی قرآن در بانه
کد خبر: 4010985
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳

برگزاری اختتامیه طرح حفظ موضوعی قرآن در بانه

مراسم اختتامیه طرح «حفظ ۴۰ موضوع قرآن کریم» با حضور حافظان قرآنی امروز، ۱۵ آبان‌ماه در مجتمع فرهنگی نور شهرستان بانه برگزار شد.

برومند رازیانی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بانه

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام برومند رایزنی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بانه در مراسم اختتامیه طرح «حفظ 40 موضوع قرآن کریم» که امروز، 15 آبان ماه در مجتمع نور این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: حفظ موضوعی آیات قرآن کریم یکی از طرح‌های موفق سازمان دارالقرآن کریم بوده است.

وی افزود: حفظ موضوعی این فرصت را به علاقه‌مندان می‌دهد تا اگر به دلیل مشغله زیاد امکان حفظ ترتیبی قرآن را ندارند، بتوانند آیات قرآن را به صورت موضوعی حفظ کنند و درباره موضوعات خاص، آیات مشخص و تفکیک‌شده‌ای در حافظه خود داشته باشند تا هر زمان که نیاز شد از این آیات استفاده کنند.

حجت‌الاسلام رازیانی با اشاره به اینکه با حفظ موضوعی آیات قرآن توجه و تأکید بیشتری بر روی مفاهیم و معانی آیات صورت می‌گیرد، بیان کرد: اگر بخواهیم قرآن را به صورت ترتیبی حفظ کنیم فرصت اینکه بر روی مفاهیم تمرکز داشته باشیم کمتر پیش می‌آید اما در حفظ موضوعی آیات قرآن این فرصت به حافظ داده می‌شود تا علاوه بر حفظ آیات مرتبط با موضوعات مختلف با مفاهیم آیات نیز آشنا شود که این مسئله یک امتیاز محسوب می‌شود.

وی افزود: در این روش آیات قرآن را بر اساس موضوعاتی که بیشتر مورد کاربرد است، به شرکت‌کنندگان آموزش داده و تلاش می‌شود تا در کنار حفظ، معانی آیات را نیز فرا گیرند تا بتوانند این آیات قرآن را در زندگی روزمره خود به کار گیرند.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بانه گفت: ترویج فرهنگ قرآنی، انس بیشتر نسل جوان با قرآن کریم، گسترش فرهنگ و سبک زندگی قرآنی درجوانان و نوجوانان و شناخت بیشتر و محبت به اهل‌بیت(ع)» از اهداف برگزاری این طرح بود.

وی با اشاره به برگزاری آزمون شفاهی این طرح قرآن یادآور شد: برترین‌های حافظ موضوعی قرآن کریم در این شهرستان امروز، 15 آبان‌ماه مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

انتهای پیام
captcha