آخرین تغییرات در جشنواره «مُدهامتان» کردستان
کد خبر: 4011269
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳

آخرین تغییرات در جشنواره «مُدهامتان» کردستان

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کردستان گفت: به منظور استعدادیابی از بین جوانان و نوجوانان بخش جلسات سنتی مساجد و کانون‌های مساجد به عنوان یک رشته اصلی در پانزدهمین جشنواره قرآنی «مُدهامتان» افزوده شد.

کامل گلباغی مدیر ستاد کانون‌های مساجد کردستان

کامل گلباغی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کردستان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، از اعلام فراخوان پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مُدهامتان» از هفتم آبان‌ماه امسال خبر داد و اظهار کرد: اعضای کانون‌های مساجد کردستان می‌توانند در این دوره از جشنواره قرآنی شرکت کنند.

وی افزود: جشنواره «مُدهامتان» بزرگترین رویداد قرآنی بچه‌های مسجد است که در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، مفاهیم، اذان، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ جزء ۳۰، مکبری، قرائت نماز و استعدادیابی برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کردستان از مهم‌ترین تغییرات این دوره از جشنواره را ایجاد بخش جداگانه کودکان و نوجوانان دانست و بیان کرد: در دوره چهاردهم، رشته نقاشی را برای کودکان و نوجوانان به مسابقات اضافه شد که امسال نیز در تقسیم‌بندی رشته‌ها نقاشی با محتوای قرآنی در رواق هنرهای تجسمی گنجانده شده است.

وی با بیان اینکه در این دوره سه رده سنی زیر هفت سال، 7 تا 16 و 16 تا 30 سال پیش بینی شده است، گفت: رشته‌ها از 9 محور به 10 محور افزایش یافته که این امر فرصت بهتری را برای کشف استعدادهای قرآنی فراهم می‌کند.

گلباغی با بیان اینکه پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مُدهامتان» به صورت غیرحضوری و از طریق بارگذاری اثر در سامانه «بچه‌های مسجد» برگزار می‌شود، افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا اجرا و ضبط اثر در منزل بلامانع است اما ضبط در فضای مسجد، دارای اولویت و حائز امتیاز بیشتری خواهد بود.

وی با بیان اینکه فرآیند ثبت‌نام در پانزدهمین مسابقات قرآنی مُدهامتان در سامانه بچه‌های مسجد بارگذاری شده است، گفت: در فاز ورودی بعد از تایید مدیر کانون آثار ارزیابی می‌شود و فعالیت‌های استانی در قالب تیم‌های داوری هر استان به صورت مجزا بررسی می‌شوند و بعد از این مرحله، آثار برتر در سامانه «بچه‌های مسجد» بارگذاری می‌شود تا نهایتا در ستاد مرکزی داوری‌های نهایی در مرحله ملی صورت بگیرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کردستان با بیان اینکه درباره ثبت‌نام هم این دوره تفاوت‌هایی با دوره قبل دارد، گفت: سال گذشته به ازای ثبت‌نام هر 10 نفر از اعضا در این جشنواره 600 امتیاز به کانون فرهنگی - هنری تعلق می‌گرفت اما امسال برای این مسابقات، یک بخش اضافه هم در نظر گرفته شده و هر کانونی به ازای نفرات مازاد این 10 نفر، امتیاز اضافه‌تر می‌گیرد.

وی آخرین مهلت شرکت در این مسابقات را 30 آذرماه دانست و بیان کرد: نفرات برتر مرحله استانی ۹ الی ۱۵ دی معرفی و نفرات برگزیده به مرحله کشوری که اردیبهشت سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود، راه پیدا می‌کنند.

گلباغی ترویج معارف قرآنی در جامعه، توجه به مساجد به عنوان پایگاه اصلی فعالیت‌های قرآنی، تحکیم پیوند مسجد، قرآن و مردم، کشف استعدادهای قرآنی را از جمله اهداف برگزاری این مسابقات قرآنی برشمرد.

انتهای پیام
captcha