آخرین جزئیات نامگذاری کوچه‌‌ استاد «هوشنگ یاری» / وعده مسئولان تا دو هفته آینده عملی می‌شود
کد خبر: 4013090
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
گزارش اختصاصی ایکنا؛

آخرین جزئیات نامگذاری کوچه‌‌ استاد «هوشنگ یاری» / وعده مسئولان تا دو هفته آینده عملی می‌شود

وعده مسئولان شهرداری کرمانشاه برای نامگذاری کوچه‌ای به نام مرحوم استاد «هوشنگ یاری»، معلم و قاری بین‌المللی قرآن تا دو هفته آینده عملی می‌شود.

استاد هوشنگ یاری

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، یک‌سال از درگذشت معلم و قاری بین‌المللی قرآن کریم استاد «هوشنگ یاری» گذشت و طی این مدت، هر کس به نحوی سعی در بزرگداشت نام و یاد استاد فقید قرآن کرمانشاهی داشت که در این راستا سال گذشته سعید طلوعی، شهردار وقت کرمانشاه به همراه حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا، نماینده مردم شهرستان سنقر در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام یوسف احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه و مهدی عبدالمالکی، معاون فرهنگی وقت شهرداری کرمانشاه در دیدار با خانواده مرحوم یاری، موضوع ثبت کوچه محل زندگی ایشان به نام آن مرحوم مطرح شد.

پس از مطرح شدن موضوع نامگذاری کوچه به نام استاد یاری، استان با کش و قوس‌های جابجایی مدیران شهرداری روبه‌رو و این امر به دست فراموشی سپرده شد که این موضوع موجب تألم و ناراحتی خانواده مرحوم استاد یاری و جامعه قرآنی کشور را فراهم کرد تا جایی که موضوع یاد شده به مطالبه جامعه قرآنی منجر شده است.

با پیگیری خبرگزاری ایکنای کرمانشاه و مصاحبه با مسئولان معاونت فرهنگی وقت شهرداری استان موضوع مطرح و یکی از مسئولان این معاونت که نخواست نامش فاش شود، چنین مطرح کرد: سال گذشته موضوع نامگذاری کوچه‌ای به نام مرحوم یاری که به واقع افتخار استان کرمانشاه در عرصه بین‌المللی قرآن کریم بودند با هدف ماندگاری نام ایشان در اذهان انجام گرفت.

وی افزود: از طرف معاونت فرهنگی شهرداری یک مکاتبه و درخواست نامگذاری کوچه محل زندگی ایشان به نام آن مرحوم به شهردار وقت نوشته و پاراف آن درخواست به معاونت خدمات شهرداری گرفته شد.

این فعال فرهنگی تصریح کرد: موافقت نامگذاری کوچه انجام گرفته و جلسات معاونت خدمات شهری باید در خصوص این موضوع تشکیل و مورد موافقت اعضای آن معاونت قرار بگیرد.

وی تأکید کرد: این موضوع خواسته به حقی است تا پس از عمری تلاش و دلسوزی‌های پدرانه استاد یاری برای تربیت جوانان و نوجوانان این خطه در پای رحل قرآن، کوچه‌‌ای نام این استاد قرآن مزین شود.

این فعال فرهنگی گفت: این موضوع از طرف معاونت فرهنگی شهرداری پیگیری شده و شهردار وقت نیز قول اجرایی شدن آن را داده است.

وی تصریح کرد: مطمئناً این نامه رسیدگی می‌شود، اما تأخیر در رسیدگی به دلیل حجم کاری بوده، اما به طور حتم انجام خواهد شد.

یادآور می‌شود، طی تماس و پیگیری این خبرگزاری با برخی از مسئولان شهرداری کرمانشاه قول نامگذاری این کوچه طی دو هفته آینده داده شده که امیدواریم بابی برای تقدیر و تجلیل هر چه بیشتر از سرمایه‌های ارزشمند قرآنی استان؛ باشد تا نام بلند قرآنیان که سند افتخاری در جامعه هستند بدرخشد.

انتهای پیام
captcha