نماز بهترین مؤلفه برای نهادینه‌ کردن تربیت در دانش‌آموزان است
کد خبر: 4014283
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸

نماز بهترین مؤلفه برای نهادینه‌ کردن تربیت در دانش‌آموزان است

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان گفت: نماز بهترین مؤلفه برای نهادینه‌ کردن تربیت، موتور محرکه فعالیت‌ها، نقطه اتصال و ارتباط انسان‌ها با مبدأ هستی و دارای خاصیت بازدارندگی و کارکرد تربیتی اجتماعی در دانش‌آموزان است.

رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرروش کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، رشید قربانی، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان امروزف 27 آبان‌ماه در پیش اجلاسیه نماز دانش‌آموزی و همایش تجلیل از فعالان قرآن، عترت و نماز که در سالن اجتماعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان کامیاران برگزار شد، با بیان اینکه ساحت دینی و اخلاقی یکی از ساحت‌های شش گانه سند تحول بنیادین است، اظهار کرد: نماز بهترین مؤلفه برای نهادینه‌سازی تربیت، موتور محرکه فعالیت‌ها، نقطه اتصال و ارتباط انسان‌ها با مبدأ هستی و دارای خاصیت بازدارندگی و کارکرد تربیتی اجتماعی در دانش‌آموزان است.

وی با اشاره به آیه 1 و 2 سوره مؤمنون که می‌فرماید: «قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ، الَّذِينَ هُمْ فِي صَلَاتِهِمْ خَاشِعُونَ؛ به راستى كه مؤمنان رستگار شدند، همانان كه در نمازشان فروتنند»، افزود: براساس این آیه قرآن یکی از شاخص‌های مؤمن بودن که موجب رستگاری انسان‌ها می‌شود، برپایی نماز با خشوع و فروتنی است .

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان با اشاره به فلسفه‌های ذاتی نماز بیان کرد: نماز نقطه اتصال و ارتباط انسان با مبدأ هستی است که روی همه اعمال ما انسان‌ها تأثیر می‌گذارد. از آنجا که خداوند انسان‌ها را فراموشکار آفریده است، نماز یاد خدا را پنج نوبت در شبانه روز زنده نگه می‌دارد.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام و بزرگان دین به قرآن و نماز توجه ویژه‌ای داشته‌اند، ادامه داد: هر کاری می‌کنید یاد و رضایت خدا را چاشنی آن کنید تا رستگار شوید. نماز بخوانید تا آرامش بگیرید و استرس و اضطراب از شما فاصله بگیرد.

قربانی فلسفه دیگر نماز را تمرکز و ارتباط با خدا دانست و اظهار کرد: خواندن نماز در درس‌ها به شما دانش آموزان کمک می کند چراکه موجب نزدیک شدن دل‌ها به یاد خدا شده و این امر آرامش را در روح و و جان ما ایجاد خواهد کرد.

وی در پایان یادآور شد: مربیان قرآنی که توانایی و امکانات کافی جهت ایجاد بستر اقامه نماز را دارند حتما در مدارس بر اجرای این فریضه الهی تلاش کنند.

انتهای پیام
captcha