مؤسسه احیا؛ مرکزی برای پاسخ‌گویی به شبهات مردم در همدان
کد خبر: 4015586
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۱

مؤسسه احیا؛ مرکزی برای پاسخ‌گویی به شبهات مردم در همدان

مدیر مؤسسه اعتقادی احیا در همدان گفت: در این مجموعه به‌صورت ویژه و اختصاصی به پاسخ‌گویی شبهات اعتقادی مردم همدان می‌پردازیم.

پاسخ‌گویی به شبهاتحجت‌الاسلام جعفر علی‌نقی، مدیر مؤسسه اعتقادی احیا در همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، بیان کرد: در این مجموعه به‌صورت ویژه و اختصاصی به پاسخ‌گویی به شبهات اعتقادی مردم همدان می‌پردازیم.

وی با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان حوزوی رشته کلام و عقاید در سال ۱۳۹۰ به جهت نیازی که در استان احساس کردند اقدام به تأسیس این‌ مؤسسه کردند، افزود: این مؤسسه با این نام و‌ اهداف فقط در استان همدان راه‌اندازش شده و گستره فعالیت‌های آن شامل شهرستان‌های همدان نیز می‌شود.

علی‌نقی درباره روند فعالیت این مؤسسه، گفت: فعالیت‌ها در حیطه مسائل اعتقادی است، چراکه ضعف اعتقادی موجب تزلزل در مقام‌ عمل می‌شود و عقیده قوی و متقن، انگیزه‌بخش اعمال درست است، از این‌رو تصمیم بر فعالیت در حوزه و در مسائل اعتقادی گرفته شد.

وی درباره اهداف مؤسسه اعتقادی احیا، بیان کرد: آموزش مبانی اعتقادی و فکری اسلام، پاسخگویی به شبهات و‌ سؤالات اعتقادی و تقابل علمی با فرقه‌های انحرافی از جمله اهداف این مؤسسه است.

مدیر مؤسسه اعتقادی احیا با اشاره‌ به دستاوردهای این مؤسسه گفت: برگزاری دوره‌های آموزش عقاید برای جوانان همچون طلاب، دانشجویان و‌ عموم مردم باعث ارتقای سطح معرفتی شده و بسیاری از شرکت‌کنندگان از کیفیت دوره‌ها و اساتید خوب آن راضی بودند. همچنین شبهات بسیاری از مراجعه‌کنندگان حضوری رفع شده و به پرسشگران تلفنی و مجازی هم پاسخ درخور داده شده، رفع شبهه شده، حتی مواردی افراد آمدند در این مؤسسه مستبصر شدند.

وی درباره برنامه‌های این مؤسسه تصریح کرد: پاسخگویی به سؤالات و‌ شبهات اعتقادی به‌صورت حضوری، تلفنی و مجازی، برگزاری دوره‌های متعدد معرفتی اعتقادی، برگزاری مسابقه کتابخوانی کتب اعتقادی و همین‌طور راه‌اندازی طرح مطالعاتی کتب اعتقادی، برگزاری جلسات گفتمان اعتقادی با حضور کارگروه‌های مختلف، برگزاری طرح‌های مختلف فرهنگی مثل روضه معرفت، منبر آسمانی و‌... از جمله برنامه‌های اجرایی در مؤسسه است.

علی‌نقی همچنین ادامه داد: برگزاری نشست‌های علمی ماهانه در یکی از موضوعات اعتقادی و استفاده از اساتید شاخص رشته عقاید از حوزه علمیه قم، برگزاری جلسات نقد و‌ معرفی کتب اعتقادی با هدف معرفی تألیفات پژوهشگران‌ همدانی، برگزاری کارگاه‌های فرقه‌شناسی با حضور اساتید قم، برگزاری دوره‌های مهارت‌های فضای مجازی جهت تولیدات رسانه‌ای با رویکرد اعتقادی، سازمان‌دهی طلاب نخبه جهت فعالیت و‌ پاسخ به شبهات در فضای مجازی در همه پیام‌رسان‌های شبکه‌های اجتماعی، اعلام آمادگی به همه ادارات و نهادهای فرهنگی استان همدان جهت همکاری و برگزاری اردوهای علمی از دیگر برنامه‌های این مؤسسه است.

وی یادآور شد: برخی از طرح‌های مؤسسه احیا همچون تأمین اساتید ضمن‌ خدمت ادارات و‌ نهادها،‌ برگزاری کلاس‌های آموزش مبانی اعتقادی شیعه برای دانش‌آموزان به‌صورت حضوری و... به‌دلیل شیوع کرونا در چند ماه گذشته قابل اجرا نبوده است.

این فعال فرهنگی در پایان درباره اهداف بلندمدت این مجموعه، گفت: هدف نهایی ما این است که مرکزی در همدان باشد تا هر کس هر سؤال و شبهه اعتقادی که داشت پناهگاه فکری او قرار بگیرد و راحت مسائل را مطرح کند و از اساتید متخصص این رشته راهنمایی و‌ پاسخ درست بگیرد. همچنین امیدواریم در آینده بتوانیم هر نهاد و مرکزی، استاد و مدرس برای دوره‌های اعتقادی و‌ معرفتی درخواست کرد، معرفی کنیم.

انتهای پیام
captcha