اثرات فوق‌العاده نماز بر ژن‌های بدن از زبان جراح سرطان + فیلم
کد خبر: 4018291
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸

اثرات فوق‌العاده نماز بر ژن‌های بدن از زبان جراح سرطان + فیلم

دکتر اسماعیل اکبری، جراح سرطان و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از اثرات فوق‌العاده نماز بر ژن‌های بدن، به صورت کاملاً علمی و پزشکی سخن گفت.

اثرات فوق‌العاده نماز بر ژن‌های بدن از زبان جراح سرطانبه گزارش ایکنا از اردبیل، دکتر اسماعیل اکبری، جراح سرطان و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از اثرات فوق‌العاده نماز بر ژن‌های بدن، به صورت کاملاً علمی و پزشکی سخن گفت.

اکبری اظهار کرد: ما ژن اختصاصی معنویت را در انسان کشف کردیم و نشان دادیم که با اعتقاد به ذات مقدس الهی و نیایش او، ژن‌های بیماری‌زا و مخرب در انسان خاموش و ژن‌های مربوط به سلامت و خوش‌رفتاری و مهربانی در انسان، فعال می‌شوند.

وی، با بیان اینکه در این تحقیق، پژوهشگران کشور از 6 سال قبل از دو پروفایل ژنی سروتونین و دوپامین برای ردیابی مطالعات خود استفاده کرده‌اند، افزود: نتایج این تحقیق که برای نخستین بار در دنیا، تغییر بیان ژنی و در پی آن تغییر رفتارهای جسمی و روانی را در افراد در پی معنویت درمانی نشان می‌دهد، به درخواست مسئولان دانشگاه کمبریج انگلیس، ماه آینده در این دانشگاه اعلام خواهد شد.

جراح سرطان و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: این تغییرات ژنی در افراد معناگرا و افرادی که با اخلاص نماز می‌خوانند، حتی می‌تواند به نسل‌های بعدی این افراد منتقل شوند.

وی گفت: تحقیقات در زمینه معنویت درمانی در ادیان دیگر نیز همچون مسیحیت انجام می‌گیرد و چند سالی است که محققان به پژوهش‌های مشابه ما روی آورده‌اند.

اکبری ادامه داد: ما در تحقیقاتمان، تاثیر معنویت یعنی ایمان قلبی به وجود قدرتی مهربان و محافظ و بسیار قدرتمند را بر هورمون‌های بدن نیز بررسی و در پژوهشی دیگر ثابت کردیم که نماز با توجه و ایمان قلبی به بخشندگی و حمایت خداوند، میزان هورمون کورتیزول را هم در بدن کاهش می‌دهد.

وی گفت: تحقیقات نشان می‌دهد اگر افراد در 17 رکعت نماز برای لحظاتی دل به خداوند بسپارند و به ایمان قلبی برسند، تمام این اتفاقات از کاهش کورتیزول و حتی تغییر بیان ژن‌ها به سمت سلامت، در آن‌ها اتفاق می‌افتد.

منابع:

واحد مرکزی خبر‌

پرتال جامع علوم انسانی

مجله علمی و پژوهشی فقه پزشکی

انتهای پیام
captcha