پیوند مسجد، خانه و مدرسه؛ زمینه‌ساز انس دانش‌آموزان با واجبات دینی
کد خبر: 4018498
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان بیان کرد:

پیوند مسجد، خانه و مدرسه؛ زمینه‌ساز انس دانش‌آموزان با واجبات دینی

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کردستان گفت: پیوند و اتحاد مسجد، خانه و مدرسه باعث گسترش ارتباط و انس دانش‌آموزان با قرآن و واجبات دینی از جمله نماز می‌شود و امروز استحکام این پیوند بیشتر از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان امروز، 14 آذرماه در دومین پیش اجلاسیه نماز دانش‌آموزی شهرستان سروآباد با بیان اینکه ساحت دینی و اخلاقی یکی از ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین، است، اظهار کرد: هیچ مؤلفه‌ای مؤثرتر از نماز و قرآن برای نهادینه‌سازی امر تربیت و معرفت و شناخت در دانش‌آموزان نیست.

وی با اشاره به این که افراد مستعد، باسواد و دارای کلام نافذ و بیان رسا بهتر می‌توانند در جذب و دعوت کودکان به اقامه نماز نقش‌آفرینی کنند، افزود: اقامه نماز و بسترسازی در راستای آن وظیفه مدیران، معلمان و مربیان است که دانش‌آموزان را به اقامه نماز علاقه‌مند کند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کردستان بیان کرد: پیوند و اتحاد مسجد، خانه و مدرسه باعث گسترش ارتباط و انس دانش‌آموزان با قرآن و واجبات دینی از جمله نماز می‌شود و امروز استحکام این پیوند بیشتر از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

فریضه نماز بین دانش‌آموزان درونی شود

شیوا قاسمی‌پور، نماینده مردم شهرستان‌های سروآباد و مریوان در مجلس شورای اسلامی در ادامه این همایش با بیان اینکه اقامه نماز بهترین راه گفت‌وگو و شکرگزاری نعمت‌های خدواند است؛ اظهار کرد: این فریضه باید در دانش‌آموزان درونی شود.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه نماز در زندگی افراد، افزود: در سند تحول بنیادین و در اسناد تربیتی، تقویت دین یکی از حوزه‌های مهم تعلیم و تربیت محسوب می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های سروآباد و مریوان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقامه نماز، یکی از ارکان مهم آموزش و یادگیری فرایض دینی است، گفت: فعالیت‌های حوزه قرآن، عترت و نماز از برنامه‌های اصلی و مهم آموزش و پرورش به حساب می‌آید.

وی با تأکید بر شکرگزاری به درگاه الهی به دلیل تمام داشته‌ها و نعمت‌هایی را که به ما عطا کرده است، افزود: اقامه نماز بهترین راه گفت‌وگو و شکرگزاری نعمت‌های خدواند است که باید در دانش‌آموزان درونی شود.

نماینده مردم فرهیخته مریوان و سروآباد در پایان سخنان خود به لایحه رتبه‌بندی معلمان نیز اشاره کرد و یادآور شد: رتبه‌بندی معلمان خواسته به حق و دیرینه فرهنگیان است و امیدواریم به زودی تصویب این لایحه نتایج بسیار خوبی در آموزش‌و‌پرورش ایجاد کند.

انتهای پیام
captcha