پیوند نماز، مدرسه و مسجد در زنجان تقویت شود
کد خبر: 4019680
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
با فروکش کردن کرونا؛

پیوند نماز، مدرسه و مسجد در زنجان تقویت شود

امام جمعه زنجان با اشاره به اجرای طرح پیوند نماز، مسجد و مدرسه گفت: با فروکش کردن کرونا این طرح و اقامه نمازهای جماعت تقویت شود.

علی خاتمی امام جمعه زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، 18 آذرماه در اجلاسیه استانی نماز که در حسینیه اعظم زنجان برگزار شد، اظهار کرد: همت مردم موجب شده این استان در حوزه نماز موفقیت‌هایی کسب کند و دستگاه‌های اجرایی استان با توجه به مقوله اقامه نماز جماعت جزو دستگاه‌های برتر کشوری شناخته شدند.

وی به ابتکار آموزش و پرورش در راه‌اندازی طرح پیوند نماز، مسجد و مدرسه ابراز کرد: پیش از کرونا نمازهای جماعت برپا و با حضور دانش‌آموزان در مساجد محله به ترویج این فریضه الهی کمک می‌شد که امیدوریم با فروکش کردن این ویروس نمازهای جماعت تقویت شود.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه در قرآن به أقیموا‌الصَلاة تاکید شده است، بیان کرد: نماز ستون دین است و اگر نماز اقامه شود دین پایدار می‌شود. هر فردی در جامعه وظایف و مسئولیت‌هایی دارد و کسی که به نماز اهمیت می‌دهد وظایف خود را نیز به درستی انجام می‌دهد.

وی به فرمایشات امام علی(ع) در نهج‌البلاغه اشاره کرد و گفت: در نامه‌ای از سوی آن حضرت به یکی از والیان فرمودند همه کارهای تو تابع نماز است، یعنی همه افراد در هر مسولیتی باشند باید عملکرد او را در اقامه نماز جستجو کنید .نماز برکات اعمال دیگر را نیز به دنبال دارد.

حجت‌الاسلام علی یوسفی، رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان نیز در این جلسه یادآور شد: در آخرین اجلاس نماز در سطح کشور برترین فعال نماز در حوزه نوجوان از استان زنجان انتخاب شد. فعالیت‌های خوبی از سوی دانش‌آموزان در حوزه نماز اجرا شده ولی بسیاری از این فعالیت‌ها به دلیل کرونا در سنوات اخیر مجازی شد.

وی اجرای جشنواره طلوع، مسابقات کتابخوانی، جشن‌های تکلیف مجازی و جشنواره به رنگ قنوت را از جمله‌های فعالیت‌های مهم این ستاد با همکاری دستگاه‌های مربوطه برشمرد و گفت: براساس اعلام معاونت ارزیابی ستاد اقامه نماز کشور، استان زنجان جزو استان‌های برتر در حوزه نماز در بخش اقامه نماز جماعت دستگاه‌های اجرایی شناخته شده است.

این مسئول با اشاره به همراهی این ستاد با صدا و سیما و تولید 400 برنامه رادیویی با اساتید تخصصی نماز و تولید برنامه در سیمای زنجان تصریح کرد: نمازهای ظهر عاشورا در زنجان بسیار باشکوه برگزار می‌شود.

یوسفی با بیان اینکه امید می‌رود با مساعدت فعالان نماز بتوانیم فعالیت‌های جدی در توسعه و ترویج نماز انجام دهیم، ابراز کرد: مقام معظم رهبری در خصوص ترویج نماز در بین نوجوانان تأکید کردند؛ چرا که تضمین آینده این کشور نماز نوجوانان است.

انتهای پیام
captcha