کلنگ‌زنی ساخت ۹۶ واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای دو معلول لرستانی
کد خبر: 4021171
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴

کلنگ‌زنی ساخت ۹۶ واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای دو معلول لرستانی

آیین کلنگ‌زنی ساخت ۹۶ واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای دو معلول لرستانی با حضور نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد.

کلنگ‌زنی واحدهای مسکونی برای خانواده‌های دو معلول لرستانیبه گزارش ایکنا از لرستان، آیین کلنگ‌زنی ساخت ۹۶ واحد مسکونی ویژه خانواده‌های دارای دو معلول لرستانی، امروز، ۲۴ آذر با حضور حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد، نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در محل مسکن مهر خرم‌آباد برگزار شد.

سیدمحمد طاهری، مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز لرستان در این مراسم با اشاره به اینکه این پروژه در شش بلوک ۱۶ واحدی و در قالب برنامه تأمین مسکن برای خانوارهای دو عضو معلول اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ساخت مسکن برای خانواده‌های دو معلول یا بیشتر از سال ۹۴ آغاز شد، گفت: تا سال ۹۹ سهمیه اولیه لرستان ۲۸۰ واحد بود که با تعامل دستگاه‌های ذیربط، این سهمیه به ۴۲۳ افزایش پیدا کرد که بیش از ۹۰ درصد واحدها تحویل شده است.

طاهری با اشاره به اینکه از ابتدای ساخت مسکن برای خانواده‌های دو معلول لرستانی تاکنون ۱۵ میلیارد تومان اعتبار در قالب کمک‌های بهزیستی، بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و ۱۵ میلیارد تومان از محل تسهیلات صرف شده است که مجموعا به ۳۰ میلیارد تومان می‌رسد.

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز لرستان با تاکید بر اینکه پروژه ۹۶ واحدی مسکن برای خانواده‌های دو معلول با مشکلاتی ازجمله عدم همکاری پیمانکار به خلع‌ید او مواجه شد، گفت: این پروژه در شش بلوک و عرصه هر بلوک ۷۲۰ متر است.

وی مساحت این پروژه را ۱۰ هزار و ۳۵۰ متر اعلام کرد و با اشاره به اینکه هر واحد مسکونی ۱۰۷ واحد است، افزود: این پروژه در مدت ۱۸ ماه به بهره‌برداری می‌رسد کمااینکه برای هر پروژه ۱۴۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این آیین با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه‌های ساخت مسکن محرومان و معلولان باعث هم‌افرایی دستگاه‌ها شده و این هم‌افزایی موجب ایجاد سرپناه برای این خانواده‌ها می‌شود، افزود: آنچه پروژه ‌های ساخت مسکن برای محرومان و خانواده‌های دو معلول را ممتاز کزده است وجود ارزشمند خیرین مسکن‌ساز است.

وی با اشاره به اینکه انجمن خیرین مسکن‌ساز لرستان اقدامات خوب و مؤثری انجام داده و در تعامل با نهادها است، افزود: پروژه ۹۶ واحدی مسکن برای خانواده‌های دو معلول در لرستان با مشکلاتی همراه بود که با پیگیری‌های مسئولان و نماینده ولی‌فقیه برطرف شده است.

روحانی‌نژاد ساخت مسکن برای محرومان و بازسازی منازل مسکونی روستایی را اولویت بنیاد مسکن برشمرد و گفت: عملیاتی شدن تفاهم نامه‌های ساخت مسکن برای محرومین در سراسر کشور با قوت از طرف بنیاد مسکن دنبال و ادامه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha