جامعه اسلامی به وحدت بین مسلمانان نیاز دارد
کد خبر: 4021498
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷

جامعه اسلامی به وحدت بین مسلمانان نیاز دارد

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: آنچه امروز جامعه اسلامی ما به آن نیاز دارد وحدت بین مسلمان‌ها است، وحدتی که بتواند در مقابل دشمنان همه را صف واحد قرار دهد.

سیدمحمدکاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد، امروز، 26 آذرماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بخش مرکزی یزد که در محمدآباد برگزار شد، با اشاره به توجه مردم به بارش باران و کم آبی استان و منطقه اظهار کرد: مناسب است در مناطق مختلف نماز باران قرائت شود.
 
وی ادامه داد: دوشنبه هفته آینده بعد از اینکه مردم مقدمات نماز باران را فراهم کردند دو رکعت نماز باران در صحرای محمدآباد خوانده خواهد شد. این حرکت به این معنا نیست که اگر دعا کردیم حتماً باید باران ببارد البته می‌دانیم خداوند متعال دعوت‌ها را اجابت می‌کند و خود فرموده است که دعا کنیم پس وظیفه به عبادت و دعا داریم.
 
مدرسی افزود: بر اساس قرآن و سنت اعتقاد داریم که حضرات معصومان بعد از وجود مبارک پیغمبر، برجسته‌ترین، شایسته‌ترین و پاک‌ترین انسان‌ها هستند اینکه بعضی از افراد به دلیل غرض‌های سیاسی، اجتماعی و امثال این‌ها نسبت به حضرات معصومان هتاکی می‌کنند کما اینکه در هفته گذشته کمابیش در فضای مجازی دیده شد این افراد از اهل سنت واقعی دانسته نمی‌شوند.
 
وی ادامه داد: اهل سنت واقعی کسانی هستند که به اهل بیت محبت دارند و وجه مشترک همه فرق اسلامی بعد از توحید، نبوت و معاد محبت به اهل بیت (ع) است و در این زمینه همچنین تقدیر و تشکر می‌کنیم از موضع گیری به هنگام علمای اهل سنت در مقابل این سخنان و حرف‌های ناشایستی که زده شده است.
 
امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: آنچه امروز جامعه اسلامی ما به آن نیاز دارد وحدت بین مسلمان‌ها است، وحدتی که بتواند در مقابل دشمنان همه را صف واحد قرار دهد و دشمن امروز در صدد شکستن این وحدت و زیر سؤال بردن وحدتی است که میراث امام و اندیشه مقام معظم رهبری است.
 
وی ادامه داد: دستگاه‌های مختلف فرهنگی، نظارتی و مرتبط باید مسئولیت خود را در مقابل این فرد هتاک یا افراد خاطی که این گونه حریم شکنی و وحدت شکنی می‌کنند و هتاکی نسبت به حضرات معصومان دارند و دل مؤمنان را به درد می‌آورند، انجام دهند.
 
مدرسی با اشاره به سفر رئیس جمهور به یزد گفت: بازدیدهای خوبی صورت گرفت و دو سه نکته قابل طرح است و مردم ما انتظار دارند که وعده‌های داده شده تا آنجا که ممکن است محقق شود و اگر گاهی این وعده‌ها قابل تحقق نیست مسئولان مربوطه به مردم توضیح داده و جریان‌های کاری را مطرح کنند.
 
وی ادامه داد: یکی از انتظارات شاخص و به حق مردم کنترل گرانی‌ها است و پایین آوردن قیمت‌ها و یکی از راه‌ها این است که برای کنترل این وضعیت دولت ابتدا از خودش شروع کند و اجازه ندهد حامل‌های انرژی و آن چیزی که در اختیار دولت است، گران شود و افزایش قیمت گاز، برق، نفت، بنزین و ... موجب می‌شود فرآورده‌ها و جریان‌های خدماتی وابسته به این‌ها گران شود.
 
امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: در عرضه خدمت رسانی باید آنچه را که با فرهنگ خودمان سازگاری دارد، مورد توجه قرار دهیم و فرهنگ اصیل یزدی‌ها با نساجی، پارچه بافی و این صنایع بوده و یکی از صنعت‌های پاک، ظریف و معنا دار، مفید و کم آب خواه و بدون آلایندگی صنعت نساجی است.
 
وی ادامه داد: امروز هم ما با توجه به ممنوعیت قاچاق و وارداتی که نسبت به پارچه داریم فرصت بسیار خوبی است که بتوانیم این کارخانه‌های مربوط به نساجی را راه اندازی کنیم و خوشبختانه شخص رئیس جمهور در سفر امروز اولین بازدیدی که داشتند در این زمینه بود.
 
مدرسی افزود: صنعت پاک و کم آبخواه باید در استان ما رواج پیدا کند و پنل‌های خورشیدی و تولید برق البته با حمایت دولت می‌تواند به شکلی قابل توجه و اتکا صورت گیرد. نیروی کار درون استان یزد نیروی تحصیلکرده و بالغی است و باید صنعتی در استان باشد که هم پاک و کم آبخواه باشد و هم در عرصه قدرت علمی دست بالایی را داشته باشد و این چند ویژگی باید در اقتصاد و صنعت استان مورد توجه باشد.
 
وی ادامه داد: کمبود تخت بیمارستانی در شهر یزد که نیازمند جبران است و چون یزد توریسم درمانی را در برنامه‌های خود دارد باید در زمینه تأمین و تقویت تخت‌های بیمارستانی مورد توجه قرار گیرد. وضعیت حمل و نقل هوایی و زمینی به ویژه ریلی نیز نیازمند توجه و ارتقا برای ارائه خدمت مناسب به مردم یزد و سایر افرادی که به یزد سفر می کنند است.
 
امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به ساخت 6 هزار واحد مسکونی در یزد گفت: بافت قدیم نیز باید مورد توجه قرار داده شود و از روش‌های مختلف و یا با تسهیلات بسیار خوبی که در اختیار مردم قرار می‌دهند، برای احیا و یا دولت و نهادها خانه‌ها را خریداری و بازسازی کنند تا جریان زندگی و بومی سازی نیز در بافت تاریخی و مسکونی یزد تقویت و رشد پیدا کند.
انتهای پیام
captcha