حکم امام جمعه موقت بخش اطاقور به مدت سه سال تمدید شد
کد خبر: 4021937
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸

حکم امام جمعه موقت بخش اطاقور به مدت سه سال تمدید شد

حجت‌الاسلام والمسلمین علی امین، امام جمعه بخش اطاقور با حضور در مدرسه علمیه صاحب‌الزمان(عج) شهرستان لنگرود، حکم ذکریا عاطفی را به‌عنوان امام جمعه موقت بخش اطاقور به مدت سه سال دیگر تمدید کرد.

 نماز جمعه سنگر وحدت و انسجام است

به گزارش ایکنا از گیلان و به نقل از خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین علی امین، امام جمعه بخش اطاقور، امروز 28 آذرماه با حضور در مدرسه علمیه صاحب‌الزمان(عج) شهرستان لنگرود از حجت‌الاسلام والمسلمین ذکریا عاطفی، معاون آموزش حوزه علمیه لنگرود تقدیر و تشکر به‌عمل آورد.

امام جمعه اطاقور در این تجلیل گفت: ائمه جمعه و جماعات از آن رو که در برپایی نماز جماعت و ایجاد وحدت، نقش اساسی را ایفا می‌کنند، یقیناً از ثواب الهی بهره خواهند برد، زیرا قرآن کریم می‌فرماید: «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُون» (آل‌عمران‌۲۰۰ ) این آیه بیانگر این است که مسلمانان باید با یکدیگر در ارتباط بوده، و وحدت داشته باشند.

امین افزود: در آیات و روایات اسلامی ثواب زیادی برای نماز جمعه ذکر شده است و حتی آیه‌ای درباره اهمیت آن نازل شده است که می‌فرماید، ای کسانی که ایمان آورده‌اید! هنگامی که برای نماز روز جمعه اذان گفته شود، به سوی ذکر خدا بشتابید و خرید و فروش را رها کنید که این برای شما بهتر است اگر می‌دانستید! و هنگامی که نماز پایان گرفت (شما آزادید) در زمین پراکنده شوید و از فضل خدا بطلبید و خدا را بسیار یاد کنید شاید رستگار شوید!

وی در پایان، حکم ذکریا عاطفی را به‌عنوان امام جمعه موقت بخش اطاقور به مدت سه سال دیگر تمدید کرد.

انتهای پیام
captcha